۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۶۴۸
حجت‌الاسلام جزایری مطرح کرد؛

رسالت نمایشگاه کتاب و تأثیر آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و تأثیر آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی، رشد و رونق چنین فضاهایی را در سطح جامعه خواستار شد و گفت: نمایشگاه کتاب باید به رسالت خود که همان ترویج و نشر معارف دینی است، پایبند باشد،
حجت الاسلام سید حمید جزایری

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری، مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و کسب علم در اسلام، گفت: نخستین آیه ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد به جایگاه بی بدیل علم و معرفت و ابزار نشر علم من جمله قلم اشاره دارد.

 

وی افزود: همین توجه قرآن به کسب علم برای ما درسی است که قلم و گفتارمان را در مسیر ترویج سیره و منش نبی اکرم(ص) و ترویج معارف الهی قرار دهیم.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزویان و نویسندگان دغدغه مند دینی با توجه به مجال و فرصتی که به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی برای نشر معارف الهی ایجاد شده، باید تلاش کنند معارف اسلام ناب محمدی و علوی را بشناسند و با زبان روز به مردم بیان کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: امروز هم بر ما به عنوان وارثان نبی اکرم وظیفه است که مخاطبان را شناسایی کنیم و متناسب با نیازها و شرایط آن ها معارف نبوی و علوی را در اختیار آنها قرار دهیم.

 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: مطالعه کتاب علم و آگاهی افراد را افزایش می دهد و همین افزایش آگاهی انسان را برای رسیدن به مسیر کمال یاری می کند.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و تأثیر آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی، رشد و رونق چنین فضاهایی را در سطح جامعه خواستار شد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب در صورتی که بتواند به رسالت خود که همان ترویج و نشر معارف دینی است، پایبند باشد، تأثیر و عملکرد موفقی را در جامعه خواهد داشت.

 

وی در پایان با بیان این که برخی اوقات به دلیل سهل انگاری ها و سوء نگاه‌هایی که وجود دارد کتاب هایی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد که با فرهنگ دینی و ارزش های انقلابی متضاد است، گفت: مسؤولان باید مراقب باشند تا چنین آثاری فضای بالنده، فعال، پویا و تأثیرگذار نمایشگاه کتاب و عرصه کتابخوانی را مورد خدشه قرار ندهد./907/ت302/ی

ارسال نظرات