۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۶۱۳
در برنامه سمت خدا مطرح شد؛

بدترین ظالمان تاریخ و روش دادخواهی مظلومان

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مذهب عشق ظلم حرام است، گفت: امروز کسانی که به اسم اسلام هزاران کودک و زن بی‌گناه را به دلیل اعتقاد به حضرت حق به شهادت می رسانند بدترین ظالمان تاریخ هستند.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان اینکه حافظ در شعر خود بزرگترین سرکشی و طغیان انسان و شیطان را در برابر حضرت حق و معشوق ازلی ظلم می داند، گفت: حافظ در شعر خود اسلام را براساس این رهنمود حضرت رسول(ص) که می فرمایند«اساس اسلام عشق و مَحبت است» مذهب عشق می‌داند و در اشعار خود بیان می‌کند که در مذهب عشق بدترین چیز ظلم است.

 

وی افزود: حافظ در اشعار خود بیان می‌کند که ظالم با وجود اینکه می‌داند خالقی بزرگ‌تر از او وجود دارد و مالک حقیقی هستی اوست باز هم ظلم می‌کند و چون این کار او طغیان و سرکشی در برابر حضرت حق محسوب می شود بزرگترین گناه و یک گناه نابخشودنی را مرتکب می‌شود و ظالمان باید بدانند که منتقم اصلی مظلومان در برابر ظالمان خود خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مذهب عشق ظلم حرام است، افزود: امروز کسانی که به اسم اسلام هزاران کودک و زن بی‌گناه را به دلیل اعتقاد به حضرت حق به شهادت می رسانند بدترین ظالمان تاریخ هستند که باید به این نکته توجه کنند که منتقم مظلوم بی پناه خداوند است و بدا به حال کسی که با انتقام خداوند رو به رو شود زیرا طبق آیات صریح قرآن خداوند سخت ترین منتقم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با تأکید بر اینکه انسان در این دنیا باید مانند اولیایی الهی رفتار کند که با وجود اینکه در آلوده‌ترین مکان ها زندگی می‌کنند بازهم پاک هستند، تصریح کرد: حافظ در شعر خود اولیای الهی را به ترسابچه توصیف می‌کند که با وجود زیبا رویی و حضور در میخانه هرگز لب به شراب نزده و به شراب عالم مادی آلوده نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند بهترین مدبر عالم است، افزود: مسؤولان و کسانی که در این نظام مشغول اداره امور مردم هستند باید بدانند که اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهند و در انجام رسالت خود کوچکترین ظلمی را مرتکب شوند خداوند انسان و مسؤولان بهتری را جایگزین آن‌ها خواهد کرد همانطور که در طول تاریخ این اتفاق افتاد و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهند نام آن‌ها در طول تاریخ ماندگار خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همسو شدن با خداوند سرآغاز تنظیم وجودی انسان است، گفت: انسان زمانی از نظر ماهیت وجودی به ثبات و آرامش دست می‌یابد که خود را با خدا همسو کرده و در این صورت است که انسان مؤمن شده و به ایمنی می‌رسد و سر و راز این که اهل بیت(ع) در همه احوال آرام و قرار داشتند این بود که با خداوند همسو بودند.

 

وی افزود: انسان زمانی که به زبان اقرار می‌کند که به خداوند ایمان دارد خداوند او را آزمون می‌کند و خداوند در قرآن می‌فرماید که من در سه زمینه از کسانی که ادعای ایمان می‌کنند امتحان می‌گیرم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند در اولین مرحله از آزمون خود در دل انسان ترس انداخته و با ترس از دست دادن جاه و مقام او را می آزماید و در مرتبه بعد خداوند انسان را به گرسنگی و فقر امتحان می‌کند و پس از آن خداوند انسان را با نفوس امتحان می‌کند که ببیند آیا انسان فریب فتنه شیطان را می‌خوردد یا از آزمون سربلند بیرون آمده و تابع محض و مؤمن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) هم مانند سایر انسان‌های عادی مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گرفتند، یادآور شد: از آن جایی که اهل بیت(ع) به معنای واقعی کلمه مؤمن بودند از فتنه و فریب شیطان در امان بوده و از تمامی آزمون های الهی با موفقیت خارج می‌شدند و به همین علت خداوند آن‌ها را اسوه سایر انسان‌ها قرار داد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات