۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۶۰۲
همزمان با عید سعید فطر؛

اختتامیه جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان برگزار می شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان، گفت: زمان ارسال آثار دختران و پسران کودک و نوجوان از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد است.
حجت الاسلام کاظمی نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز 19 اردیبهشت در نشست خبری دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان، گفت: قرآن برای تمام سنین حتی جوانان و نوجوانان برنامه دارد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر در عصر اینترنت و ماهواره زندگی می‌کنیم و آن‌ها به شدت در زمینه رسانه به رقابت پرداخته‌اند از این رو باید کاری کنیم تا به وسیله ابزار هنر قرآنی بتوانیم فرهنگمان را حفظ کنیم، تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه قرآن فعالیتی صورت گیرد، در قالب کارهای هنری می‌تواند ماندگاری بالایی داشته باشد بنابراین وظیفه ما در عصر ماهواره نسبت به نسل جوان سنگین‌تر خواهد بود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیشترین آمار کشور که متعلق به نسل جوان است، بیان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه مسؤولان سنگین‌تر است که این امر با تعامل دستگاه‌ها ممکن می‌شود.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود درباه جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان، گفت: زمان ارسال آثار دختران و پسران کودک و نوجوان از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ۹۵ است.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین داوری مرحله انتخاب آثار برتر از ۲۹ خرداد تا اول تیرماه خواهد بود که همزمان با عید سعید فطر اختتامیه برگزار خواهد شد.

 

وی درباره اهداف این جشنواره تصریح کرد: قرآن برای تمام سنین برنامه دارد از این رو یکی از اهداف مهم این جشنواره نهادینه‌کردن فرهنگ اسلامی در ضمیر کودکان به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به ۲۸۵ قصه قرآنی که توانایی تبدیل شدن به هنر قرآنی را دارد، گفت: اگر کودک و نوجوان با قرآن مأنوس شوند، در مقابل معضلات اجتماعی بیمه خواهند شد.

 

وی درادامه از چاپ آثار منتخب برتر جشنواره ملی آیات در دو بخش شعر و داستان در قالب کتاب خبر داد و گفت: این کتاب منتخب برتر جشنواره ملی آیات با عنوان تسبیح صبح، اسفندماه سال ۹۴ به همت نشر هور مهر به چاپ رسید.

 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: تهیه و تدوین کتاب تسبیح صبح به همت دبیرخانه جشنواره ملی قرآنی آیات انجام گرفته و از سوی نغمه وطن‌دوست گردآوری شده است.

 

وی با بیان این که کتاب تسبیح صبح در قطع رقعی بوده است، ابراز کرد: تعداد صفحات آن ۲۶۴ و به شمارگان هزار جلد چاپ با قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است که علاقه‌مندان می توانند آن را تهیه کنند.

 

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به بخش‌های کتاب تسبیح صبح گفت: فهرست آثار منتخب برتر جشنواره ملی آیات در دو بخش شعرهای برگزیده و داستان‌های برگزیده در این کتاب به چاپ رسیده است./202/934/ب1

ارسال نظرات