۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۵۹۶

شهدای مدافع حرم خان طومان به روایت همرزم جانبازشان

زینعلی محمدی از جانبازان مدافع حرم لشکر عملیاتی 25 کربلا گفت: سردار قاسم سلیمانی پس از این عملیات به جمع رزمندگان لشکر آمدند و به تجلیل از این لشکر پرداختند و گفتند لشکر 25 کربلا همان لشکر خط شکن دوران دفاع مقدس است. انجام موفقیت آمیز این عملیات یک شاهکار بوده است.
مدافعان حرم

 به گزارش خبرگزاری رسا، زینعلی محمدی از جانبازان مدافع حرم لشکر عملیاتی 25 کربلا در خصوص نقش این لشکر در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بیان داشت: آبان و آذر سال گذشته برای نخستین بار به صورت یگانی در چند عملیات شرکت کردیم البته پیش از آن نیروها به صورت انفرادی و داوطلبانه در سوریه حضور پیدا کرده بودند.

 

وی افزود: این لشکر چند عملیات در سوریه انجام داد که موفقیت آمیز بود. منطقه‌ای‌ در استان حلب سوریه بود که نیروهای مقاومت نتوانسته بودند آن را آزاد کنند چرا که نیروهای تکفیری بر آن تسلط داشتند. با 2 گروهان نیرو از دو محور به تکفیری‌ها یورش بردیم و با کمترین تلفات توانستیم آن منطقه را آزاد کنیم.

 

محمدی خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی پس از این عملیات به جمع رزمندگان لشکر آمدند و به تجلیل از این لشکر پرداختند و گفتند "لشکر 25 کربلا همان لشکر خط شکن دوران دفاع مقدس است. انجام موفقیت آمیز این عملیات یک شاهکار بوده است." سردار سلیمانی از انجام این عملیات بسیار خوشحال شدند و رزمنده‌ها نیز او را در آغوش گرفتند.

 

وی تصریح کرد: رزمنده‌های لشکر کربلا مشتاقانه در عملیات‌ها شرکت می‌کنند و ابایی از تیر و ترکش‌های دشمن ندارند و شجاعانه و با جان و دل به دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌پردازند.

 

محمدی در خصوص دوستان شهیدش که 2 روز پیش در خان طومان به شهادت رسیدند، اظهار داشت: تمامی این نیروها به صورت داوطلبانه در سوریه حضور پیدا کرده بودند و هدفشان دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود و حق این بزرگواران شهادت بود.

 

وی در رابطه با شهید رادمهر گفت: این شهید از نیروهای عملیات لشکر بود. او علاوه بر این فعالیت‌های دیده‌بانی و شناسایی نیز انجام می‌داد. بیش از همه فعالیت داشت و در کنار نیروها بود و به آنان قوت قلب می‌داد. فردی باسواد و خستگی ناپذیر بود.

 

این جانباز مدافع حرم تاکید کرد: او انسانی همیشه شاد و بشاش بود و خشم او را در مقابل دشمنان به خصوص تکفیری‌ها می‌شد، دید.

 

محمدی بیان داشت: شهید حسن رجایی‌فر فنی‌کار لشکر بود و در تمامی ماموریت‌ها و کارها داوطلبانه حضور داشت. در کارهای تاسیساتی، فنی، لوله‌کشی و... در یگان، محل، مسجد و هرجا که بود حضور پیدا می‌کرد.

 

وی درباره شهید رضا حاجی زاده گفت: این شهید بزرگوار سر به زیر، متواضع و ساکت بود و بیشتر مواقع در حال تفکر بود. سری قبل که من مجروح شدم، او در کنار من و در تمام مدت نگرانم بود. من بعید میدانم کسی از رضا دلخوری داشته باشد چرا که بسیار خوش‌رو و خوش‌رفتار بود.

 

این جانباز مدافع حرم تصریح کرد: شهید حسین مشتاقی بر خلاف رضا بسیار شوخ طبع و شلوغ بود اما شباهتش با رضا این بود که اولین نفر در عملیات‌ها حضور پیدا می‌کرد و مشتاقی مشتاق شهادت بود.

 

وی در خصوص شهید سیدرضا طاهر نیز بیان داشت: رضا دعاخوان و روضه‌خوان یگانمان بود و همواره خنده بر لب داشت. من هیچ وقت ندیدم که خشمگین و عصبانی باشد و قبل از اینکه بحث سوریه پیش بیاید همه به او می‌گفتند که سید تو شهید می‌شوی.

 

محمدی گفت: درباره شهید عابدینی که از نیروهای یگان صابرین لشکر بود نیز اینگونه باید بگویم که انسانی صبور بود. سری قبل که همراه با بنده مجروح شد و از کتفش تیر خورد، در بیمارستان دوام نیاورد و گفت من کار دارم و از بیمارستان رفت. او انسانی ورزیده بود و ادوات‌شناسیش بسیار خوب بود.

 

وی اضافه کرد: شهید بریری از اهالی بابلسر بود که یکی از بهترین جوانان لشکر کربلا بود. شهید کابلی نیز از بازنشستگانی بود که دوران دفاع مقدس را درک کرده بود و داوطلبانه به سوریه آمده بود. او عاشق شهادت بود و دوست داشت شهید شود. با دیگر شهدای مدافع حرم نیز ارتباط غیرمستقیم داشتم.

 

محمدی در بیان مقایسه لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم گفت: امروز جوانان لشکر عملیاتی 25 کربلا همان خط سرخ شهادت روزهای دفاع مقدس را ادامه می‌دهند و به تعبیر حاج قاسم این لشکر همچنان خط شکن است./978/د101/ی

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات