۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۲۵۵۹۰
کارشناس مسائل دینی:

بعثت، بشارت رحمت الهی است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که انبیا(ع) برای راهنمایی و نمایان ساختن راه درست از نادرست به انسان ها مبعوث شده اند، گفت: بعثت رسول خدا(ص) بشارت دهنده رحمت الهی است.
بعثت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام ربیع سکینی، کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «جسرالابیض» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به آیه «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» و این که عبادت منحصر در امور وجوبی نیست، اظهار داشت: تلاش برای طلب رزق و رزی برای خانواده خود عبادت است.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که واژه عبادت معانی و تفاسیر متعددی دارد، خاطرنشان کرد: انسان برای عبادت خداوند نیاز به راهنما و مربی برای سوق به سوی عبادت دارد؛ در حالی که مربی و راهنمایی که بندگان را به سوی خداوند راهنمایی می کند خود باید با علم و آگاهی به تبلیغ خواسته های خداوند بپردازد.

 

حجت الاسلام سکینی گفت: انبیا(ع) برای راهنمایی و نمایان ساختن راه درست از نادرست برای انسان ها مبعوث شده اند و هدایت انسان ها با انتخاب آگاهانه آنها از سوی خداوند صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به آیه «و ما ارسلناک الا مبشرا و نذیرا » و روایت «ان الله بعث حبیبه محمد لیخرج الناس من عباده الاوثان الی عبادته و من طاعه الشیطان الی طاعته بقرآن قد بینه و احکمه» از امام علی(ع) ابراز داشت: بعثت رسول خدا(ص) بشارت دهنده رحمت الهی است؛ هر چند که انذار از عذاب الهی از دیگر دلایل نبوت می باشد.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه اظهار داشت: دعوت مردم به عبادت خداوند و خروج از سلطه شیطان از جمله اهداف حضرت ختمی مرتبت(ص) است که امام علی(ع) در سخن خود به آنها اشاره کرده اند و این هدایت به کمک دستور الهی که همانا قرآن کریم است، صورت می گیرد./203/9456/ب1

ارسال نظرات