۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۵۸۰
در مدرسه علمیه نواب؛

کارگاه آموزشی مهارت های تبلیغی و منبر برگزار شد

مهارت های رفتاری در منبر از سوی حجت‌الاسلام دهشت در مدرسه علمیه نواب مشهد مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام مرتضی دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در مشهد، حجت الاسلام دهشت در کارگاه آموزشی مهارت های تبلیغی و منبر که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد به بررسی مهارت های رفتاری در منبر پرداخت.

 

وی با تعریف مهارت های رفتاری به توانمندی سخنران در مدیریت و هدایت ذهن مخاطب، آن را جامع توانمندی های گفتاری و شنیداری دانست.

 

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر استفاده صحیح از ابزار های در اختیار در منبر از سوی سخنران، شناخت جایگاه منبر را از عوامل بسیار مهم شناخت ابزارها و بکارگیری آن ها دانست.

 

اهمیت تمرکز و جلوگیری از انحراف در ذهن مخاطب

حجت الاسلام دهشت با اشاره به اهمیت تمرکز و جلوگیری از انحراف در ذهن مخاطب گفت: باید به این توجه داشت که از کارهایی که سبب انحراف در ذهن مخاطب می شود خودداری کرد.

 

وی ادامه داد: مثلا استفاده از تلفن همراه و لب تاپ در منبر، که این امر جا افتاده نیست و سبب انحراف در ذهن مخاطب می شود و واکنش های منفی نسبت به این گونه روش ها بسیار بیش تر از منافع آن است.

 

مدرس حوزه علمیه خراسان با توصیه بر عدم جبهه گیری در منبر در برابر حوادثی که ممکن است در خلال منبر به وقوع بپیوندد، سعی در مدریت این امور را از مهم ترین مهارت های منبر عنوان کرد.

 

رعایت لطافت در بیان انتقادی در منبر

وی با بیان اینکه منبر دارای لطافت است، رعایت لطافت در بیانات انتقادی از سوی سخنران را امری واجب توصیف کرد و گفت: باید از لطافت های منبر استفاده کرد تا منبر و سخنرانی تأثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام دهشت با مذموم شمردن تقلید در منبر، آن را سبب تأثیر منفی بر روی مخاطب دانست و گفت: تقلید سبب می شود شما از هنر، نبوغ و کارآمدی خود جا بمانید، پس تاجایی که می شود از تقلید خودداری کنید./202/863/ب1

محمد عبیسی
ارسال نظرات