۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۵۵۵۸
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم؛

معلمان و دانش آموزان ممتاز پردیسان تقدیر شدند

مراسم تقدیر از دبیران و دانش آموزان ممتاز پردیسان با حضور امام جمعه پردیسان و مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و جمعی از مدیران و مسؤولان استان قم برگزار شد.
دانش آموزان انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تقدیر از دبیران و دانش آموزان ممتاز پردیسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی برجسته استان قم در دبیرستان ایزدی پردیسان برگزار شد.

 

در این مراسم محمد علی مجاهدی متخلص به پروانه با بیان اینکه رسالت اصلی یک دبیر این است که دنش آموزان را در حد توان خود با معارف دینی آشنا کند، گفت: اگرچه که خانواده ها نقش زیادی در تربیت فرزندان دارند ولی مسؤولیت معلمان هم بسیار بالا است.

 

وی با بیان این که باید در مدیریت آموزشی و تربیتی از موازی کاری پرهیز شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش در جهت ایجاد زمینه بروز و کشف استعدادهای انش آموزان نباید از هیچ کوششی فروگذار کند و باید استعدادها و طبع سلیم خدادادی دانش آموزان را در جهت هنرهای اصیل و فرهنگ ولایی و اموزه های اسلامی جهت دهی کند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان با اشاره به آغاز ماه شعبان این ماه را ماه رسول الله(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: رجب ماه بندگاه خدا، شعبان ماه رسول خدا(ص) و رمضان ماه خداست و باید برای بهره بردن از ماه مهمانی خدا باید از راهنمایی ها و تعالیم پیامبر خدا(ص) استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که اسلام و پیامبر اسلام(ص) منادی علم هستند، خاطرنشان کرد: در جایی و در زمانی که خواندن جرم محسوب می شد پیامبر خدا(ص) مأمور به دعوت به خواندن و نوشتن و دانستن شد و خداوند به پیامبر(ص) علم آموخت زیرا خود خدا هم معلم است و و پیامبر(ص) هم به تعلیم امت خود پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: سیره پیامبر در ماه شعبان روزه داری و شب زنده داری بود و ما هم اگر می خواهیم از فرصت این ماه استفاده کنیم باید به پیامبر(ص) اقتدا کنیم و رنگ خدایی بگیریم تا آماده ورود به ماه خدا شویم.

 

وی با اشاره به این که در ماه شعبان هیچ غمی وجود ندارد و سراسر شادی است گفت: این از برکت تولد امام حسین(ع) در این ماه است که که خداوند در آن هیچ غمی قرار نداده است و همین طور در ماه محرم که امام حسین(ع) در ان به شهادت رسید هیچ شادی وجود ندارد و این نشان دهنده قرب و منزلت امام حسین در نزد خدا است.

 

امام جمعه پردیسان نامگذای روز شهادت شهید مطهری را به نام روز معلم به خاطر احترام ایشان به مقام استاد دانست و افزود: شهید مطهری خود نیز چه در حوزه و چه در دانشگاه در تمامی علوم انسانی استاد بود و علوم حوزوی را به زبان دانشگاهی برای دانشجویان تدریس می کرد.

 

وی به قرار داد آیت الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه سابق و دکتر حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش وقت در رابطه با ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: به دنبال این قرار داد بنا شده است که تعدادی از روحانیان که با سبک و روال آموزش و پرورش آشنایی دارند برای مشاوره معارف و اعتقادات به مدارس اعزام شوند تا با این همکاری بتوانیم سطح معارفی دانش آموزان ومعلمان را افزایش دهیم.

 

در ادامه حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد شهید مطهری و روز معلم اظهار داشت: افتخار ما در آمزش و پرورش این است که در راستای توسعه و پیشرفت علمی و تربیتی دانش آموزان حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با آموزش و پرورش گفت: امروز نظام آموزش و پرورش به عنوان یک شاخص برای رشد و توسعه کشور شناخته شده است و این شاخص به عملکرد معلمان و دبیران در کلاسهای درس بستگی دارد تا بتوانیم جامعه را از جمود رهایی بخشیم و به سمت تعالی هدایت کنیم.

 

شیخ الاسلام به مشکلات آموزش و پرورش در رابطه با کمبود اعتبارات در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان و دبیران استان قم با تحکیم زیرساختهای معرفتی توانستند عملکرد خوبی در بخش توجه دانش آموزان به نماز و قران و احترام به والدین داشته باشند و رتبه کنکوری استان را از 11 به 5 ارتقا دهند.

 

وی با بیان اینکه باید ارزشهای اسلامی را در جامعه دانش آموزی فراگیر کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال این دغدغه امسال 140 مدرسه را با نام مدارس امین در نظر گرفته ایم تا روحانیان آموزش دیده با ساز و کارهای نظام اموزش و پرورش در مدارس حضور داشته باشند و در خصوص مسائل شرعی، اعتقادی و زیرساخت های تربیتی به دانش آموزان مشاوره دهند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دبیران و دانش آموزان ممتاز پردیسان تقدیر به عمل آمد./843/پ202/ی

ارسال نظرات