۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۲۵۵۴۶
جروزالم پست:

مشکل اصلی سوریه حمایت رژیم‌های غیردموکراتیکی مثل قطر و عربستان از تروریستهاست

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: مشکل اصلی سوریه این است که شورشیان و تروریست‌ها با پول و سلاح رژیم‌های غیردموکراتیکی مانند قطر و عربستان سعودی حمایت می‌شوند.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» در یادداشتی به تحلیل وضع کنونی بحران سوریه و ارتباط آن با رژیم صهیونیستی پرداخت و احتمال داد که نجات یافتن این کشور مشکل باشد.

 

در ابتدای این یادداشت اینگونه آمده است که با نگاه به جنگ سوریه چیزی شبیه درگیری میان شورشیان و دولت دیده نمی‌شود بلکه وضعیت اکنون بسیار پیچیده شده و به یک نبرد با حضور قدرت‌های بین‌المللی تبدیل شده است. مسئله دیگر جایگزینی دولت فعلی با دولتی دیگر نیست بلکه سوال اینجاست که آیا کشور سوریه نجات پیدا خواهد کرد.

 

جروزالم پست با نیم نگاهی به وضعیت حکومتی در بغداد و تجربه دموکراسی در عراق پیش‌بینی می‌کند که آینده سوریه ممکن است شبیه به این کشور شود؛ کشوری متحد اما تقسیم شده میان قبیله‌ها و مناطق مختلف برپایه نظرات مذهبی و فرقه‌ای.

 

چیزی که بیشتر مشکل آفرینی می‌کند، این حقیقت است که شورشیان و تروریست‌ها با پول و سلاح رژیم‌های غیردموکراتیکی مانند قطر و عربستان سعودی حمایت می‌شوند که خود نشانه قطعی از بی‌هدف بودن دخالت بی رحمانه در سوریه است.

 

این نشریه صهیونیستی در حمایت از نوع دولت سوریه افزود که پشتیبانی از افراطیون با منابع نامحدود جهت مبارزه با تنها باقیمانده از این نوع دولت در منطقه بی‌معنی است و در ادامه دیدگاه فلسطینیانی که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند را نسبت به سوریه نوشت.

 

سه دیدگاه وجود دارد: حامی شورشیان، حامی بشار اسد و گروهی که نمی‌دانند کدام طرف بهتر بوده و خود را با مردم سوریه معرفی می‌کنند. گروه اول دولت را به استبداد متهم می‌کنند. گروه دوم، شورشیان را به نژادپرستی و خیانت به ملی‌گرایی عربی متهم می‌کنند.

 

جروزالم پست در پایان با ادعای اینکه شکست دادن سوریه باعث ضربه سختی به ایران و حزب‌الله خواهد شد، اضافه کرد که از نظر عربستان سعودی و قطر یک هدف مهم است. این مسئله همچنین حمله‌ای به روسیه و نفوذ اقتصادی-سیاسی‌اش در منطقه خواهد شد که هدف بزرگ آمریکایی‌هاست./982/ب102/د

ارسال نظرات