۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۵۵۲۸
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت روحیه انقلابی و انقلابی گری در حوزه های علمیه

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: روحیه انقلابی و انقلابی گری باید در حوزه های علمیه تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شروع انقلاب اسلامی ایران از حوزه های علمیه بود.

 

وی با بیان این‌که اساس انقلاب ایران، اسلامی بود و ریشه در حوزه های علمیه داشت، گفت: امام راحل یک شخصیت حوزوی بود و انقلاب را از درون حوزه ها آغاز کرد و اساس انقلاب را بر اسلامیت ناب محمدی بنا نهاد.

 

امام جمعه جلفا با بیان این‌که در کنار روحانیت تمام اقشار ملت ایران از دانشگاهیان گرفته تا کسبه و بازاریان حضور داشتند، گفت: این روحانیت و حوزه ها بودند که در صف اول مبارزه ملت را به مبارزه با طاغوت دعوت کردند.

 

وی ره آورد انقلاب اسلامی را پیشرفت، اقتدار و عزت برای کشور، ملت و اسلام دانست و ابراز داشت: این انقلاب، انقلاب ارزش ها و در حقیقت کلمه؛ اسلامی بود و در رأس آن امام رحل و روحانیت در شکل گیری آن حضور داشتند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که روحانیت بیشترین نقش را در انقلاب و تداوم آن داشتند، گفت: روحانیت در صیانت از انقلاب و حمایت از رهبری نباید حتی لحظه‌ای از خود خستگی نشان دهد و همیشه پیش رو در حرکت های انقلاب باشد.

 

وی به حضور روحانیت در بصیرت افزایی ملت در انقلاب سال 57 و بعد از آن اشاره کرد و حضور این قشر را در جبهه های جنگ و انقلاب مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: جان و مال کمترین چیزی است که روحانیت در صیانت از انقلاب فدا کرده و خواهند کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقیبا بیان این‌ که روحانیت با نفوذی که در قلب مردم داشت توانست روح مردم را به حرکت درآورد، افزود: پیروزی انقلاب بدون رهبری علما و روحانیت و مجاهدت مردم به هیچ عنوان محقق نمی‌شد.

 

وی با بیان این‌که هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه های علمیه و تجهیز و بصیرت‌ دهی جوانان از طریق این مسیر و تقویت اندیشه انقلابی طلاب است.

 

حجت الاسلام انتظاری لازمه ثبات کشور و استقلال و آزادی را تقویت حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه بر همه مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظامی که با نام اسلامی مزین شده است، لازم و ضروری است.

 

وی با تأکید بر توجه حوزه های علمیه در فرهنگ سازی کشور و تحکیم فرهنگ انقلابی، ابراز داشت: حوزه های علمیه نقش بسزایی در این راستا دارند، از این رو توجه به این جایگاه و برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در تحکیم بنیه‌های علمی حوزه‌ها لازم است./854/302/ب2

ارسال نظرات