۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۵۲۲
مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

خانواده‌ها و نهاد آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان مکمل هم باشند

نماینده رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی با تأکید بر افزایش ارتباط و همکاری والدین با کادر آموزشی این مدارس، گفت: باید خانواده‌ها و نهاد آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان مکمل یکدیگر باشند.
حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح، مشاور و نماینده رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح، مشاور و نماینده رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی، امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای بجنورد که در تالار فرهنگی هنری گلشن مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که دامن‌گیر جامعه امروز شده این است که خانواده‌ها جایگاه و موقعیت خود را در تربیت فرزندان به درستی نشناخته‌ و توجه کافی به این مسأله ندارند.

 

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز آموزش و پرورش در ایران از نظر محتوا به حد مطلوب نرسیده است، ادامه داد: خانواده‌ها با اعتماد به نام آموزش و پرورش، تربیت فرزندان خود را به طور کامل به این نهاد می‌سپارند در حالی که آموزش و پرورش نمی‌تواند نقش خانواده‌ها را ایفا کند.

 

حجت‌الاسلام فلاح با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نباید گمان کنند مدرسه محل تربیت کافی و کامل فرزندان است، تصریح کرد: والدین باید به کمک مدرسه و فضای آموزشی برای تربیت فرزندان صالح و تحویل آن‌ها به جامعه اسلامی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این ارتباط بین والدین و مدرسه به خوبی برقرار نشده است، خاطرنشان کرد: عدم ارتباط و همکاری و هماهنگی مناسب در این زمینه سبب آسیب دیدن فرزندان شده است.

 

حجت‌الاسلام فلاح با تأکید بر توجه بیشتر به تربیت اولاد در خانواده، اضافه کرد: بی‌محبتی و بی‌توجهی به فرزندان در خانواده، آن‌ها را به بیرون از خانه کشانده و درنتیجه امکان دارد آن‌ها به بیراهه بروند.

 

معاون سابق امور مجلس و استان‌های سازمان تبليغات اسلامي با بیان اینکه استفاده نامناسب از وسایل ارتباط جمعی باعث فروپاشی برخی از خانواده‌ها شده است، افزود: باید فرهنگ استفاده درست از وسایل ارتباطی جدید در جامعه تبیین و ترویج شود.

 

حجت‌الاسلام فلاح در ادامه با اشاره به فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور، جایگاه این مدارس را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: در مدارس صدرا باید با گزینش مناسب کادر و شیوه آموزشی، تربیت دینی دانش‌آموزان جدی‌تری گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه باید ورود و خروج مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا حساب‌شده باشد، اضافه کرد: لازم است ارتباط و همکاری والدین با مدارس افزایش یابد به‌گونه‌ای که تربیت خانواده و مدرسه مکمل یکدیگر باشند تا دانش‌آموزان در این مدرسه به خوبی رشد کرده و الگوی مناسبی برای سایر افراد جامعه باشند.

 

مشاور و نماینده رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی در خاتمه اظهار کرد: باید تعلیم و تعلم و آموزش و پرورش در کنار هم باشند زیرا در چنین صورتی نتیجه کار سازندگی و ارتقای معرفت فرزندان نسبت به خداوند شده و آینده کشور و نظام اسلامی بیمه خواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات