۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۵۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام انقلابی سلطه پذیر نیست

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امام خمینی(ره) اسلام انقلابی را با نام اسلام ناب محمدی به جهانیان معرفی کردند، گفت: در اسلام انقلابی سطه پذیری وجود ندارد.
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اسلام ذاتی واحد دارد، گفت: بیان عبارت های اسلام انقلابی و اسلامی آمریکایی نشان دهنده عدم درک واقعی اسلام و روحیه ظلم ستیزی آن از سوی برخی اشخاص است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روحیه ظلم ستیزی اسلام انقلابی هر نوع سلطه پذیری را نفی می کند، اظهار داشت: سلطه گران از روش های گوناگونی برای تحمیل سلطه و قدرت خود بر مسلمانان با توجه به در اختیار داشتن منابع طبیعی خدادادی بهره می برند.

 

حجت الاسلام سعدی در ادامه سخنان خود نفوذ و تحمیل سلطه به واسطه دین را از جمله روش های سلطه گران دانست و ابراز داشت: در این روش پیچیده و ماهرانه به ظاهر دین یا همه مظاهر دینی جز مواردی که نفی سلطه کنند اکتفا و پذیرفته می شوند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در نفوذ دینی هدف فتنه انگیزی و ایجاد جنگ در میان مسلمانان است و مسلمانان ظاهربین فریب خورده و سلطه گران افزون بر چپاول ذخایر کشورهای اسلامی به نابودی دین اسلام اقدام می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام واقعی سلطه پذیر نیست و با ایستادگی در برابر استکبار، نام اسلام انقلابی به خود می گیرد که امام خمینی(ره) چنین انقلابی را زنده و مطرح کردند و با عنوان اسلام ناب محمدی به جهانیان معرفی کردند.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلام ناب محمدی را اسلام انقلابی مطرح کردند، افزود: اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی، انقلابی و علوی صف آرایی می کند و هجمه و گسل فرهنگی استکبار در قیام علیه دین اصیل اسلام است.

 

وی در ادامه گفت: اسلام اشرافی بنی امیه رواج دهنده قصرها، فقر و فحشا، مشروعیت اعمال خلفا و توجیه ستم های آنها را تلقین کرد که در زمان کنونی مشابه آن اسلام آمریکایی وجود دارد و باید توجه داشت اسلامی که مجوز ظلم و ستم را صادر کند، اسلام واقعی نیست./9456/302/ب2

ارسال نظرات