۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۵۱۶

حضور قاری ایرانی در محافل قرآنی آستان علوی

یکی از قاریان برجسته کشورمان در سلسله محافل قرآنی آستان علوی که به مناسبت مبعث نبوی برگزار شد، به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز مبعث نبوی(ص)، دارالقرآن وابسته به بخش امور دینی آستان مقدس علوی، سلسله محافل قرآنی را به مدت دو شب در صحن حرم مطهر امام علی(ع) برگزار کرد.


عبدالهادی حسن العابدی، مسؤول واحد محافل قرآنی آستان علوی در این باره گفت: دارالقرآن آستان علوی در مناسبت‌های دینی مختلف سلسله محافل قرآنی را با حضور پرشور و گسترده زائران در صحن‌های حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف برگزار می‌کند.

 

وی افزود: در همین راستا، به مناسبت ۲۷ رجب(مبعث نبوی) محافل قرآنی به مدت دو شب و با حضور نخبگانی از قرائت و تواشیح برگزار شد.

 

عبدالهادی حسن العابدی تصریح کرد: فعالیت‌های این محافل قرآنی شامل دو بخش تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی بود که در این محافل قرآنی «عبدالکریم صادقی»، از جمهوری اسلامی ایران، قاسم الجبوری، از قاریان نجف اشرف و «علی السودانی» از قاریان بغداد تلاوت کردند.

 

بخش دوم این جشن شامل مدیحه‌سرایی و مولود‌ی‌خوانی به مناسبت مبعث نبوی بود که دو مداح معروف عراقی «ماهر الشبلی»، «فلاح العابدی» و تواشیح‌خوان «محمد امير» در این جشن حاضر بودند و به ارائه مدیحه‌سرایی و تواشیح پرداختند.

 

وی افزود: در این محافل قرآنی، همچنین جوایزی به قید قرعه به برخی از زائران حرم مطهر امام علی(ع) اهدا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات