۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۵۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نگاه مادی به حوزه تعلیم و تربیت آسیب‌زا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید به حوزه تعلیم و تربیت نگاه سرمایه‌ای مادی داشته باشیم، بر تقویت همکاری والدین در زمینه تربیت فرزندان تأکید کرد و گفت: متأُسفانه برخی مواقع والدین نسبت به این وظیفه خود کوتاهی کرده و موضوع آموزش فرزندان را به‌ طورکلی به مدرسه واگذار می‌کنند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا که در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر والدین به تربیت دینی فرزندان، اظهار کرد: فرزندان امانت‌های الهی بوده و می‌بایست همکاری و هماهنگی والدین و آموزش و پرورش در تربیت آن‌ها افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه نباید به این حوزه نگاه سرمایه‌ مادی داشته باشیم، افزود: فرزند صالح و تربیت شده در دامان مادران مسلمان و متدین، امانت‌هایی در دستان مسؤولان آموزش و پرورش هستند و باید آن‌ها را پس از تعلیم و تربیت درست و اسلامی، تحویل جامعه انسانی دهند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه تعلیم و تعلم این امانت‌های الهی در واقع جزء وظایف والدین بوده و اگر در این زمینه کوتاهی کنند مؤاخذه می‌شوند، ادامه داد: آموزش فرزندان ازجمله وظایف والدین بوده و آن‌ها مؤظف هستند آداب دینی و نحوه ارتباط با خالق هستی را به فرزندان خود بیاموزند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه این وظیفه آموزشی امروز بین والدین و مدرسه تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: متأُسفانه برخی مواقع والدین نسبت به این وظیفه خود کوتاهی کرده و موضوع آموزش فرزندان را به‌طورکلی به مدرسه واگذار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این میزان همراهی و همکاری والدین و مدرسه نمی‌تواند خواسته‌ها و نیازهای جامعه دینی را محقق کند، تصریح کرد: فرزندان امانت الهی بوده و باید مراقبت مناسبی از آن‌ها صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با انتقاد از کم‌کاری برخی خانواده‌ها درزمینهٔ تربیت اسلامی فرزندان، اضافه کرد: باید به خانواده‌های جوان در حوزه تربیت فرزندان تذکر داده شود که نسبت به این امر دقت بیشتری داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در استان، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا افزون بر مرکز خراسان شمالی، دبیرستان‌های صدرا در مراکز شهرستان‌های تابع استان نیز راه‌اندازی شود.

 

وی ادامه داد: روند اجرایی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا همچون گذشته بوده و سازمان تبلیغات اسلامی دخالتی در این حوزه ندارد اما این سازمان درزمینهٔ منابع و شیوه آموزشی در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا مشارکت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه دبیرستان صدرا در بجنورد ابتدا با تعداد 25 دانش‌آموز راه‌اندازی شد، افزود: اکنون شمار دانش‌آموزان این مدرسه در بجنورد به 174 نفر افزایش یافته است.

 

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در روش کار مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، اظهار کرد: باید در منابع آموزشی و شیوه تدریس در این مدارس دقت بیشتری صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه دبیرستان معارف یکی از شاخه‌های چهارگانه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در دبیرستان معارف باید زمینه‌ای فراهم شود تا دانش‌آموزان بیش از سایر مراکز با معارف دینی آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه باید هستی‌شناسی، خداشناسی و انسان‌شناسی در رأس برنامه‌های دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا قرار گیرد، افزود: معضل جامعه و بشر امروز این است که علی‌رغم دست‌یابی به فناوری پیشرفته، خود و هویت خویش را نشناخته و به همین دلیل نیز با مشکلات متعددی روبرو شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این رابطه باید عالمان حوزه معارف مبدأ و مقصد را بشناسند تا بتوانند این جامعه سرگردان را به افق‌های روشن راهنمایی کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی در خاتمه با تأکید بر تقویت ارتباط و همکاری بین اولیاء و مدارس معارف، گفت: باید تعامل بهتری بین خانواده‌ها، سازمان تبلیغات و دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا ایجاد شود تا بتوانیم با بهبود تعلیم و تربیت، انتظار خانواده‌های متدین را برآورده کنیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات