۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۵۴۶۵

ثبت ۱۴ وقف جدید در شهرستان زابل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 وقف جدید با نیات مختلف ساخت مسجد، فعالیت‌های مذهبی، آموزشی و فرهنگی در شهرستان زابل به ثبت رسیده است.
وقف

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حوزه وقف، گستردگی بالایی دارد و اگر در راستای نیازهای جامعه صورت پذیرد، بسیار تأثیرگذار و حلال مشکلات خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: در سطح جامعه نیازهای مختلف آموزشی، درمانی، مساجد، مدارس، تجهیز بیمارستان‌ها وجود دارد و همچنین فقرا و نیازمندان بسیاری هستند که بضاعت مالی ندارند، از این رو اگر وقف در این موارد صورت گیرد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل افزود: از ابتدای سال تاکنون با گذشت کمتر از دوماه از سال، تعداد ۱۴ وقف در شهرستان زابل به ثبت رسیده که دو مورد آن وقف حوزه علمیه بوده است.

 

حجت‌الاسلام بامری بیان کرد: همچنین زمینی از سوی رئیس دادگستری شهرستان هیرمند در اداره اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است که عواید آن صرف مخارج حوزه‌های علمیه این منطقه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مردم سیستان از دیرباز در انجام امور خیریه زبانزد بوده‌اند، ادامه داد: وقف سنتی حسنه، ماندگار و راهی جهت جاویدان ماندن انسان‌هاست چرا که حتی با مرگ انسان نیز به سبب موقوفات انجام شده، دفتر اعمال انسان مفتوح و ثواب آن موقوفه به فرد می‌رسد./303/831/ب1

ارسال نظرات