۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

کف زدن چند نفر نباید مسؤولان را مغرور کند/ مخدوش شدن شأن ولایت فقیه به کل نظام ‌آسیب می رساند

امام جمعه شهرکرد با بیان این که کف زدن چند نفر نباید مسؤولان را مغرور کند، گفت: نباید تصور شود که با کف زدن چند نفر کارتمام شده است، مسؤولان بدانند که اگر رویه نادرست را در پیش بگیرند قطعا آسیب می بینند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر پاسداشت جایگاه ولایت فقیه از سوی همگان به ویژه مسؤولان نظام گفت: جایگاه ولایت ولایت فقیه از زوایای گوناگونی قابل بررسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: یکی از زوایا شرعی است که باید توجه داشت کسی که در جایگاه ولایت فقیه قرار می گیرد ولی امر مسلمین است و حجت خداوند متعال و نائب امام عصر(عج) به شمار می رود، احکام و نظراتی که ولی فقیه در مسائل گوناگون بیان می کنند بر اساس روایات حجت الهی است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که مخالفت با ولی فقیه مخالفت با معصوم و خداوند متعال تلقی می شود، اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) در روایات فرمودند هرکس از آنها تبعیت کند از ما تبعیت کرده و هرکه ما را تبعیت کند از خداوند متعال تبعیت کرده است.

 

وی ادامه داد: ولایت فقیه جایگاهی شرعی است و نظراتی که از سوی او بیان می شود مشروعیت دارد و همه باید به آن عمل کنند، این که بخواهند کارها را توجیه کنند و با توجیه از کنار قضایا بگذرند عقلایی نیست؛ از نظر سیاسی نیز جایگاه ولایت فقیه رهبری نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که رهبری نظام اسلامی در جایگاهی رکین قرار دارد، ابراز داشت: اگر بنا باشد که حرمت و شأن این جایگاه رعایت نشود به کل نظام آسیب وارد می شود و سبب مخدوش شدن نظام خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: اگر جایگاه ولایت فقیه متزلزل و در اذهان مخدوش شود مردم در مسائل مهم و کلان کشور تکیه گاهی ندارند، اگر این جایگاه بشکند چیزی باقی نمی ماند و سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ بنابراین باید شأن و وقار جایگاه ولایت فقیه کاملا باید در نظام حفظ شود.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: بیش از هر کسی مسؤولان باید این جایگاه را حفظ کنند، از شخص دوم کشور تا همه افراد مسؤول و علما باید این مسأله را رعایت کنند، حتی مراجع تقلید نیز برای این جایگاه به عنوان حاکم اسلامی حریم قائل هستند.

 

وی مسؤولان را به بهانه ندادن به دشمنان انقلاب توصیه و اضافه کرد: مسؤولان بدانند که اگر این رویه ادامه پیدا کند بیش از همه خودشان آسیب می بینند، آن ها باید بدانند که مشروعیت شان از رهبر گرفته شده است و مردم به عنوان این که در چارچوب نظام اسلامی و رهبری هستند به آن ها رأی دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که کف زدن چند نفر نباید مسؤولان را مغرور کند، گفت: نباید تصور شود که با کف زدن چند نفر کارتمام شده است، مردم برای نظام خود ارزش قائل هستند؛ مسؤولان بدانند که اگر رویه نادرست را در پیش بگیرند قطعا آسیب می بینند، اگر دل این افراد برای نظام نمی سوزد حداقل برای شأن و جایگاه خودشان مسائل را رعایت کنند و هر روز سخنان زاویه دار مطرح نکنند.

 

وی افزود: آنچه که مواضع رهبر معظم انقلاب است همه باید به عنوان مواضع اصولی نظام در نظر بگیرند، این که برخی مرتب حرف زاویه دار بزنند و مرتب رهبری بگویند فایده ای ندارد و مردم می فهمند، مردم بصیر، هوشیار و بیدار هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر خدایی نکرده این افراد عمدا این کارها را انجام می دهند بدانند که برای خود چاه می کنند و به خود آسیب می زنند، همچنین اگر غافل نیز هستند باید به هوش بیایند و توجه داشته باشند چنین حرکاتی برای نظام مضر بوده و خیانت نسبت به امانت مسؤولیت است؛ مهم ترین شأن مربوط به رهبری نظام اسلامی است که باید حفظ شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات