۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۲۵۳۹۲
رییس ستاد اقامه نماز استانداري هرمزگان:

نهادینه کردن فريضه نماز جماعت وظیفه اصلي سفيران نماز در دستگاه هاي اجرايی است

رییس ستاد اقامه نماز استانداري هرمزگان نهادینه کردن و پياده سازي  فريضه مهم نماز جماعت را وظیفه اصلي سفيران نماز در دستگاه هاي اجرايی خواند و گفت: اگر ما به وظيفه خود درباره ترويج فرهنگ نماز جماعت در ادارات و در بين مردم  اهتمام بورزيم  به وظيفه الهي خود در اين رابطه عمل كرده ايم .
نماز جماعت در ادارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي عصر امروز در گردهمايي دبيران ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با اشاره به حديثي از امام حسن عسكري (ع) پیرامون نماز مبنی بر اینکه ترك  نماز مرز بين كفر و ايمان  است، گفت: نماز عبادتي فردي  و اجتماعي است و قبولي ساير عبادات انسان منوط به قبولي نماز در درگاه خداوند است.

 

وی در ادامه، پياده سازي فريضه مهم نماز جماعت در دستگاه های اجرایی را وظيفه اصلي سفيران نماز در این دستگاه ها عنوان کرد و افزود: در صورتی که فرهنگ اقامه نماز در ادارات به خوبی نهادینه و ترویج شود می توان گفت که سفیران نماز به نحو احسن به وظایف محوله خود عمل کرده اند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استانداري هرمزگان بر اقدام جدی دبیران و سفیران نماز در راستای پياده سازي فريضه مهم اقامه نماز جماعت در ادارات و ايجاد انگيزه براي برپايي این فریضه الهی تاکید کرد.

 

رئوفي همچنین فراهم سازي شرايط مادي و معنوي در دستگاه هاي اجرايي براي اقامه نماز را از دیگر وظایف مسؤولان دستگاه هاي اجرايي در امر خطير نماز جماعت عنوان کرد.

 

وي، با اشاره به اینکه الگوسازي در امر نماز موضوع مهم ديگري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد ابراز داشت: نگاه مردم در جامعه اسلامي نیز به الگوها به ويژه كارگزاران نظام اسلامي است كه آيا خود كارگزاران به اين فريضه عمل مي كنند و به آن اهتمام دارند یا نه.

 

رییس ستاد اقامه نماز استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه نماز بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال است، تصریح کرد: نماز بازدارنده گناه، عصیان و پوشاننده خطا و اشتباه است.

 

رئوفی در بخش پایانی سخنان خود، تاکید کرد: توجه به فرائض دینی و مذهبی به ویژه نماز زمینه موفقیت و رشد و کمال انسان‌ها را فراهم می کند و در این راستا ضروری است تا کارکنان و سایر اقشار مردم به آن توجه جدی کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات