۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۳۶۷
آیت‌الله سلیمانی:

ایران جلوه ای از وحدت معنادار اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بر تحکیم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: امروز ایران جلوه ای از وحدت معنادار اسلامی است.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از سوالاتی که از بدو خلقت تاکنون مطرح بوده این است که این محمد کیست؟

 

وی بیان کرد: همواره این سوال برای بشر بوده که این چه نامی است که از سوی جبراییل که به آدم اموزش داده شد موجب پذیرش توبه شد و از ان سرزمین عرفان و عرفه خلق شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با ییان اینکه اهل سنت و شیعه هر دو موافق هستند که مسئله مبعث در غار حرا اتفاق افتاد، عنوان داشت: هر دو این مذاهب موافق هستند که کسی که ممنوع القلم است اما مکتب، شریعت و ایینش را بر قلم و تسطیر قلم استوار می‌کند.

 

آيت الله سلیمانی با تاکید بر اینکه ما به قدر فهم خود این شخصیت عظیم را شناخته ایم، بیان داشت: اگر بخواهیم در مورد پیامبر اکرم صحبت کنیم آنقدر ابعاد وجودی ایشان گسترده است که وصف ما به اندازه پرتوی از خورشید خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه زمان بعثت برای اهل سنت و شیعه روشن است، افزود: او در تاریک ترین شب ها و در بدترین شرایط که حتی عاطفه و احساس در جامعه دیده نمی شد مبعوث شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: جامعه ای از این بدتر و ناپاک تر وجود نداشت که فرزند خود را بکشد و با افتخار در برابر این جنایت سربالا بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شرق کشور گفت: کسی که قران ان را عظیم بداند به طور حتم در وسع بشر نیست که او را توصیف کند.

 

وی با بیان اینکه هیچ پیامبری در وصف رافت و رحمت پیامبر (ص) نیست، بیان داشت: نبی اکرم به بشریت رئوف بود.

 

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: ما در مورد شخصیت بزرگ رسول اکرم (ص) هرچه بگوییم به اندازه فهم و درک ما بوده اما به اندازه شان و منزلت وی نیست.

 

وی با بیان اینکه او افریده شد تا انسانیت با بهترین جلو و ژرف ترین معنا در سیمای یک مومن پرورش پیدا کند، بیان کرد: بزرگان زیادی در این مکتب پرورش می یابند اما همه برگی از این شجره طیبه اند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سنت و قرآن پیامبر اکرم (ص) را اقیانوس بی پایانی عنوان کرد که هر کس به اندازه فهم خود ان را بیان کرده اند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فراملت و فرا رحمت بود، بیان داشت: امروز این سوال مطرح است که چه نوع اسلامی را پیامبر (ص) به جامعه عرضه کرد؟ ایا ایین رحمت فی ما بین در جامعه اسلامی حاکم است؟

 

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه این نشست نشان از همدردی، انسجام و همفکری بین علمای اهل سنت و شیعه است، گفت: امروز کدام اسلام آب اسیاب اسلام را به گردش می اورد و کدام اسلام آب اسیاب استکبار را گردش در می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شرق کشور با طرح این سوال که آیا پرستش خدا تنها کافی است یا باید نفی طاغوت نیز باشد؟، ادامه داد: پیامبر امد شعارش این بود که اول نفی طاغوت و کفر باید باشد و بعد اثبات است.

 

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی نماز، روزه و حج داشت اما تأثیر دینی نداشت چون اجتناب از طاغوت نبوده است، تصریح کرد: ایران امروز جلوه ای از وحدت معنادار اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر امروز داعش دنبال این است که مصر را بگیرد تا به عربستان نزدیک شود برای این است که اگر جنگی بین ایران و عربستان رخ دهد اسراییل کنارش باشد.

 

آیت الله سلیمانی خطاب به علمای شیعه و سنی گفت شما هستید که می توانید با روشنی از اسلام ناب، دفاع کنید.

 

وی با بیان اینکه اسلام ناب همان اسلام اعتدال، استقلال، رحمت برای همه جامعه است، ادامه داد: این اسلام ناب برای گروه خاصی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شرق کشور با بیان اینکه امروز ما باید با رفتار خود این رحمت اسلام را نشان دهیم، عنوان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری وحدت ما با اهل سنت وحدت اسلامی مبتنی بر اتصال بخدا ست./922/101/ب3

ارسال نظرات