۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۲۵۳۴۹
امام جمعه قطیف عربستان:

تمدن اسلامی مشوق تعامل دوستانه با دیگر تمدن‌هاست

روحانی عربستانی تاکید کرد که اسلام از نقطه صفر آغاز نشده بلکه ادامه تکمیلی ادیان توحید ماقبل خود است و در این دین کامل از تمام دستاوردهای ارزنده ادیان و تمدن های دیگر بهره برداری شده است.
حجت الاسلام شيخ حسن صفار امام جمعه قطيف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن صفار، امام جمعه استان قطیف عربستان در جمع نمازگزاران مسجد رسالت این شهر، ضمن تشریح ابعاد بعثت رسول گرامی اسلام(ص)، گفت: تمدن اسلامی با بعثت شکل گرفت و این تمدن در اوج خود نیز نسبت به تمدن ها و فرهنگ های دیگر با دیدگاه بسته و متعصبانه نمی نگرد.

 

 وی افزود: یکی از آموزه های اسلامی تشویق به آشنایی با داشته های دیگر ادیان است و اسلام از پذیرش نکات مثبت دیگر مسالک ابایی ندارد. مسلمانان به یقین رسیدند می توانند به آموزه های دیگر ادیان نگریسته و از در زمینه نهادهای مثبت دینی با هم تعامل داشته باشند.

 

این روحانی عربستانی تاکید کرد: دین اسلام تمام مسائل رایج میان مردم در پیش از بعثت را کنار نزد بلکه با استفاده از آن ها و چارچوب مند کردن آن و حذف مواردی که مصلحت نداشته بلکه مفسده داشته، دین کامل را معرفی کرد.
 

 

امام جمعه قطیف عربستان تصریح کرد: با توجه به این نکات بیان شده است که عرب در آن زمان علوم طبیعی و انسانی را از دیگر بلاد گرفته و با ترجمه آن مسیر ارتباط با دیگر تمدن ها را هموار کرده و اسلام منعی برای این کار قرار نداده است.

 

 شیخ حسن صفار در پایان با بیان اینکه شرط پیشرفت و ترقی تمدن اسلامی، تعامل دوستانه با تمدن های اصلی دیگر است، اظهار داشت: اسلام از نقطه صفر کار خود را آغاز نکرده بلکه دینی کامل در مسیر ادیان توحید پیش از خود است و از تمام دستاوردهای مفید تمدن ها و ادیان توحیدی دیگر بهره می گیرد. /1321/ب902/د

ارسال نظرات