۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۳۴۴
مدیر مؤسسه آیت فضل مطرح کرد؛

ارتقا و تقویت مبانی شیعی مهم ترین هدف مؤسسه آیت فضل

حجت الاسلام بنی فضل به تشریح فعالیت های مؤسسه آیت فضل پرداخت و گفت: از اهداف تأسیس این مؤسسه علاوه بر توجه به برکات وجودی آیت‌الله بنی‌فضل، ارتقا و تقویت مبانی شیعی و ترویج و نشر آن در میان اقشار مختلف جامعه است.
آیت الله بنی فضل شیعه

حجت‌الاسلام حمید بنی‌فضل، مدیر مؤسسه «آیت فضل» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: مؤسسه علمی و فرهنگی زنده یاد آیت‌الله بنی‌فضل در سال 92 با هدف جمع آوری، حفظ و نشر آثار آیت‌الله مرتضی بنی‌فضل رضوان‌الله‌علیه پایه گذاری شد.

 

وی گفت: نام خانوادگی آیت الله بنی فضل در ابتدا لقب ایشان بود، نام خانوادگی اولیه ایشان دوزدوزانی بود، این لقب را امام خمینی(ره)، آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی بر ایشان گذاشتند که بعدها در شناسنامه، ایشان نیز به نام بنی فضل لقب گرفتند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در زمان رحلت آیت الله بنی فضل، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به مناست ارتحال این فقیه مجاهد در پیامی فرمودند؛ آن عالم روشن بین، از اولین پیوستگان به  نهضت امام راحل بودند.

 

وی با اشاره به ابعاد علمی و اخلاقی آیت الله بنی فضل و توجه این مؤسسه در شناساندن شخصیت وی، افزود: از دیگر اهداف تأسیس این مؤسسه علاوه بر توجه به برکات وجودی آیت‌الله بنی‌فضل ارتقا و تقویت مبانی شیعی و ترویج و نشر آن در میان اقشار مختلف جامعه است.

 

حجت‌الاسلام بنی فضل ابراز داشت: جمع آوری خصوصیات اخلاقی آیت‌الله بنی فضل و بررسی ابعاد اجتماعی، علمی و سیاسی وی از دیگر تلاش‌های این مرکز در راستای آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت این عالم جلیل القدر است.

 

وی با بیان این‌که در راستای حفظ آثار ارزشمند وی نیز کارهایی صورت گرفته است، تصریح کرد: کتاب مدارک القضاء از آثار بسیار ارزشمند آیت‌الله بنی فضل است؛ ترجمه این کتاب غنی به پایان رسیده است و امید است بتوان آن را به مرحله چاپ رساند.

 

مدیر موسسه آیت فضل دریاره ویژگی‌های کتاب مذکور، گفت: این کتاب در 500 صفحه و به دست وجود شریف خودشان تألیف شده بود که در آن مبانی فقهی و مدارک ادله فقهی مورد بررسی قرار گرفته است، این کتاب شریف بر محور کتاب شرایع الاحکام محقق حلی تألیف شده و در حقیقت دروس درس خارج وی بوده است.

 

گفتنی است، مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهم شهریور سال 1386 پس از عمری مجاهدت و دفاع از حریم ولایت بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت./854/302/ب2

ارسال نظرات