۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۲۵۳۳۷
معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

پیروان ادیان الهی بر مدار مبارزه با ظلم متحد شوند

حجت‌الاسلام گلزاده با بیان این که مبعث پیام‌های بسیاری برای زندگی مسالمت آمیز تمام ادیان دارد، گفت: پیروان ادیان ابراهیمی در خدا پرستی، پیروی از پیامبر خدا و اعتقاد به معاد با هم نقطه مشترک دارند و این می‌تواند سبب زندگی مسالمت‌آمیز شود.
محمد صادق گلزاده

حجت‌الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انبیای الهی سلسله هدایت انسان به سوی عبودیت، بندگی، رحمت، مودت، محبت، تعالی و کمال بوده‌اند، اظهار داشت: جهان آفرینش را می‌توان به مدرسه‌ای تشبیه کرد که در آن انبیا(ص) از ابتدای خلقت معلمان دوره ابتدایی آن مدرسه بوده‌اند و پیامبر اسلام(ص) به عنوان آخرین پیامبر، استاد تمام انبیا و بشریت مطرح است.

 

وی با بیان اینکه کار اصلی انبیا(ص) مبلغ و مروج بودن است، افزود: بعثت انبیا(ص) در طول یکدیگر است و هر چه بشر رشد پیدا کرده به استاد و پیامبر بالاتری نیاز داشته و به همین خاطر بالاترین انبیا پیامبر خاتم(ص) است و همین امر جنس بعثت ایشان را متفاوت از سایر انبیا(ص) می‌کند.

 

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب بعثت پیامبر اسلام(ص) را نسبت به سایر بعثت ها تمام تر و کامل تر دانست و ابراز داشت: بعثت پیامبر اسلام در قله بعثت‌ها و در قله تلاش، اقدام و نقش آفرینی انبیا(ص) است؛ بنابراین اسلام کامل‌ترین دین و پیامبر اسلام(ص) بالاترین انبیا و بعثت ایشان هم برجسته‌ترین بعثت در میان تمام پیامبران است.

 

وی با بیان این که اتم و اکمل بودن اسلام در بیانات مبعثیه پیامبر(ص) ذکر شده است، خاطرنشان کرد: برای مثال در ساحت اخلاق ایشان می‌فرماید که من به پیامبری مبعوث شدم تا اخلاق را کامل و تمام کنم و همین امر تفاوت این بعثت را با سایر بعثت‌ها روشن می‌کند.

 

حجت‌الاسلام گلزاده با اشاره به این که مبعث پیام‌های زیادی برای زندگی مسالمت آمیز تمام ادیان دارد، گفت: اصولاً به این دلیل که تمام انبیا بر خدا پرستی و توحید اتفاق نظر دارند، تمام خدا باوران عالم نیز در خدا پرستی، پیروی از پیامبر خدا و اعتقاد به معاد با هم نقطه مشترک دارند و می‌تواند موجب زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان ابراهیمی با هم شود.

 

وی با بیان این که تمام انبیا در طول تاریخ ظلم ستیز بوده‌اند، افزود: پیروان ادیان الهی امروز نباید با صهیونیسم کنار بیایند و همان‌طور که یهودیانی هستند که صهیونیسم و اسرائیل را به عنوان یک ظالم و ستمگر قبول ندارند، پیروان ادیان الهی باید بر مدار مبارزه با ظلم که در آیینشان وجود دارد با هم دیگر همکاری کنند و مقابل ظلم و استکبار بایستند.

 

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: ما باید به عنوان پیروان دین خاتم گفتمان همکاری میان ادیان الهی را افزایش دهیم و ابناء بشر را به سمت وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز بر مدار مشترکات دعوت کنیم و اسلام به عنوان دین خاتم باید سردمدار وحدت و انسجام ادیان قرار بگیرد./843/ت302/ی

ارسال نظرات