۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۲۵۳۱۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

رونمایی از بزرگ‌‌ترین تابلو معرق سوره کوثر جهان در هفته قرآن و عترت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت این است که حقایق و مفاهیم قرآن در عرصه های مختلف هنری تجلی پیدا کند و آثاری تولید شود که مبتنی بر حقایق قرآن باشد.
ابراهیم رحیمی زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته قرآن و عترت در کرمانشاه ابراز داشت: قرآن مایه رحمت و سفره گسترده الهی برای هدایت انسان ها است.

 

وی ادامه داد: قرآن انسان ها را به کمال وجود می رساند تا جایی که از او به عنوان انسان کامل و خلیفه خدا بر زمین نام برده می شود، در حقیقت قرآن صورت کتبیه انسان بر زمین است.

 

رحیمی زنگنه بیان داشت: انسان اگر بر روی کره زمین به مقامی دست یابد که مستجمع اسماء و صفات الهی قرار گیرد راه خویش را از قرآن خواهد یافت، نظام مقدس جمهوری اسلامی برای این بنا شد تا مفاهیم و حقایق انسانی تجلی پیدا کند و افتخار ایرانیان این است که خود را در مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام می دانند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اذعان داشت: تنها هشت استان در سراسر کشور میزبان برگزاری هفته های قرآن و عترت خواهند بود که خوشبختانه استان کرمانشاه افتخار برگزاری این هفته را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت این است که حقایق و مفاهیم قرآن در عرصه های مختلف هنری تجلی پیدا کند و آثاری تولید شود که مبتنی بر حقایق قرآن باشد.

 

رحیمی زنگنه اظهار داشت: از هشت ماه پیش ستادهایی برای برگزاری هفته قرآن و عترت تشکیل شد و در این هفته ده ها برنامه برجسته هنری و فرهنگی با محوریت قرآن در استان اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در نخستین روز که نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن افتتاح شد، آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نقاشی و گرافیک رسید و پس از داوری آثار، از برجسته ترین آثار تجلیل به عمل می آید.

 

وی از افتتاح جشنواره صنایع دستی قرآنی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار در استان برگزار می شود و آثار بسیار برجسته ای از هنرمندان در این جشنواره حضور دارند.

 

رحیمی زنگنه عنوان داشت: بزرگ ترین تابلوی معرق سوره کوثر جهان در این جشنواره رونمایی خواهد شد، نمایشگاه کتب و نرم افزار علوم قرآنی با 3000 عنوان کتاب با تیراژ 30 هزار جلد و تخفیف سی درصد در اختیار عموم قرار خواهد داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی کرمانشاه در پایان اذعان داشت: جشنواره سرودها و نغمه های قرآنی، جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآنی، تئاتر خیابانی قرآنی، همایش تجلی قرآن و حدیث در آیینه زبان وادبیات فارسی و کردی کرمانشاه از دیگر برنامه هایی است که در طول هفته قرآن و عترت به آن پرداخته می شود./202/857/ب1

ارسال نظرات