۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۵۳۱۴
امام جمعه دزفول:

زبان مؤثرترین بستر برای نفوذ و انتقال فرهنگ است

امام جمعه دزفول با اشاره به این که یادگیری زبان برای انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی ضروری است، گفت: زبان مؤثرترین بستر برای نفوذ فرهنگ است و نباید به بهانه تعیلم و یادگیری زبان های بیگانه شاهد انتقال فرهنگ اجنبی در مسائل تربیتی، فرهنگی و خانوادگی باشیم.
امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید مجمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که تأکید رهبر معظم انقلاب در استفاده از زبان های بومی و مادری دلایل متعدد و بی شماری دارد، گفت: زبان از بسترهای مهم انتقال فرهنگ است.

 

امام جمعه دزفول با بیان این که زبان اصلی ترین و مهم ترین ابزار انتقال فرهنگ است که تحت عنوان آموزشگاه های زبان به ترویج فرهنگ اجنبی در جامعه اقدام می شود، خاطرنشان کرد: هر نکته و سخن زبان اجنبی انتقال دهنده پیام خاصی از فرهنگ آن است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایرادی در یادگیری زبان های اجنبی برای انتقال فرهنگ و آشنایی با دیگر فرهنگ ها و تمدن ملل وجود ندارد و نباید به بهانه تعیلم و یادگیری زبان های بیگانه شاهد انتقال فرهنگ اجنبی در مسائل تربیتی، فرهنگی و خانوادگی باشیم.

 

رییس شورای عمومی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش زبان انگلیسی از جمله عوامل نفوذ فرهنگ غرب است که رهبر معظم انقلاب بارها در این باره سخن گفتند و در این میان شیوه زندگی غربی، ارتباط زن و مرد و موارد دیگر ناپسند فرهنگ غرب آموزش داده می شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه آموزش زبان را مؤثرترین بستر برای نفوذ فرهنگ بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب خالق برخی تعابیر، اصطلاحات و فرهنگ ها هستند که با استفاده از زبان غنی فارسی صورت می گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که زبان فارسی پایه و بستر فرهنگ اصیل و غنی ملت ایران است، اظهار داشت: نباید به بهانه آموزش زبان های بیگانه به ویژه زبان انگلیسی، اجازه گسترش فرهنگ آمریکا و انگلستان را در جامعه بدهیم و به برنامه های آموزشی این کشورها برای تعلیم زبان انگلیسی باید بدبین بود.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علمای گذشته جهان اسلام با یادگیری زبان های بیگانه به ویژه عبری تفاسیری را به این زبان نگاشتند؛ بنابراین ما مخالف یادگیری زبان های بیگانه برای انتقال فرهنگ اسلامی نیستیم و با آموزش زبانی که منتقل کننده فرهنگ منحط و غلط غرب در جامعه باشد، مخالف هستیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب مصون ماندن فرهنگ اصیل و جلوگیری از هجمه فرهنگ خارجی را از جمله دغدغه های کشورهایی همچون ژاپن و فرانسه برای عدم بها دادن و آموزش زبان بیگانه برشمردند و زبان را بستر نفوذ فرهنگ غرب مطرح کردند.

 

امام جمعه دزفول یادگیری زبان برای انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی را ضروری برشمرد و ابراز داشت: تأثیرپذیری از فرهنگ بیگانگان با یادگیری زبان اجنبی مذموم و ناپسند است و امیدواریم نخبگان و فعالان فرهنگی سخنان رهبر معظم انقلاب را در جامعه تبیین کنند و توجه داشته باشیم اهتمام بیش از حد به زبان های بیگانه خطر بزرگی برای جامعه است./9456/302/ب2

ارسال نظرات