۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۲۹۵
کارشناس مسائل سیاسی:

مبانی سیاست خارجی در کلام رهبر انقلاب کاملا بر اساس آیات قرآن است

کریمی با اشاره به این که مبانی سیاست خارجی در کلام رهبر انقلاب کاملا بر اساس آیات قرآن است، گفت: مومنان به گونه ای باید رفتار کنند که دشمن را تحریک و عصبانی کنند، دشمن با رشد و پیشرفت ما عصبانی می شود و قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد.
استکبارستیزی

غلامعلی کریمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با ریشه های قرآنی استکبارستیزی و نوع تعامل مسلمانان با کفار، گفت: قرآن کریم بارها به مسلمانان تذکر داده است که از شیطان بر حذر باشید، "انه لکم عدو مبین" شیاطین دشمنان ما هستند.

 

وی ادامه داد: منظور قرآن کریم از شیاطین، شیاطین جن و انس است، شیاطین انسی به ما نزدیک تر هستند، در آیه دیگری خداوند می فرماید: "واعدوا لهم مااستطعتم من قوه" به این معنا که وظیفه شما ایجاد نگرانی و ترساندن دشمن است.

 

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: آخرین آیه سوره فتح در شان امیرمومنان(ع) و ملتی است که پیرو امیرمومنان(ع) هستند، مومنان به گونه ای باید رفتار کنند که دشمن را تحریک و عصبانی کنند، دشمن با رشد و پیشرفت ما عصبانی می شود و وقتی که عصبانی می شود قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد و منفعل می شود.

 

کریمی، اظهار داشت: بر مبنای آیات قرآن حرکت ما باید به گونه ای باشد که هیچ گاه به دشمنان اطمینان بخشی ندهد و رعب و دلهره در دل دشمن ایجاد کند، آزمایش موشکی ایران اقدامی بود که رعب و دلهره در دل دشمن ایجاد کرد.

 

وی در ادامه گفت: امروز سعودی ها دچار رعب و دلهره هستند و ما نباید به سمتی حرکت کنیم که به سعودی ها اطمینان دهیم که خطری از جانب ما شما را تهدید نمی کند، دو هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیری های قومی قبیله ای در کردستان و سیستان و بلوچستان زیر نظر عربستان و با فرماندهی سفارت آمریکا صورت گرفت و از همان ابتدا در تقابل با ما بوده اند.

 

سعودی ها و صهیونیست ها دست چپ و راست نظام سلطه در منطقه هستند

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: عربستان سعودی هویت مستقل ندارد، سعودی ها و صهیونیست ها در پازل آمریکا تعریف می شوند و دست چپ و راست نظام سلطه در منطقه هستند، حدود 80 سال پیش خاندان آل سعود به کمک انگلستان رفتند و با امپراتوری عثمانی جنگیدند، انگلیسی ها به عنوان پاداش حکومت حجاز را به آل سعود هدیه دادند، آل سعود و اسرائیل از یک شکم متولد شدند.

 

کریمی گفت: اگر حکومت آل سعود در منطقه نبود اسرائیل شکل نمی گرفت، آل سعود دولت کاملا صهیونیستی است، باید در مسیری حرکت کنیم که دشمنان احساس امنیت از جانب ما نکنند، اگر ما نسبت به آن ها دلسوزی کنیم آن ها کینه ورزی می کنند، اگر ما سیاست هایمان را بر اساس آیات قرآن تنظیم کنیم وضعیت خیلی بهتری خواهیم داشت.

 

وی در پایان اظهار داشت: مبانی سیاست داخلی و خارجی در کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری کاملا بر اساس آیات قرآن است، هر جا که ما با این مبانی حرکت کردیم به سرعت به نتیجه رسیدیم ولی هر جا که خودمان خواستیم تصمیم گیری کنیم و اسلام را طبق سلیقه های خودمان تعبیر کردیم ضرر کردیم./302/869/ب1

ارسال نظرات