۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۲۵۲۷۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت کارآمدترین عنصر در پدیده های اجتماعی است

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به کار آمدی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: دستاوردهای دیرین تاریخ، مبیّن این واقعیت است که ایثار و شهادت به‌ عنوان کار آمدترین عنصر فرهنگی در تأثیر بر فرآیندها و پدیده های اجتماعی تلقی می‌شود.
حجت الاسلام مصائبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، امروز در نخستین جلسه کمیته تجلیل و تکریم از ایثارگران استان زنجان، با اشاره به تعالی فرهنگ ایثار در اسلام، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از برترین ارزش های معنوی فرهنگ اسلامی است که در تثبیت استقلال کشور و هویت دینی و ملی آنان نقشی بی بدیل دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در تجلیل مقام ایثارگران اظهار داشت: ایثار، مقام انسانی فوق العاده با شکوهی است که اسلام آن را ستوده و در آیات و روایات متعددی بیان کرده است که از جمله آنها می توان به آیه شریفه «الَّذین آمنُوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیلِ الله ...» اشاره کرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به بحران ارزش های اخلاقی در دنیای کنونی افزود: جهان کنونی با بحرانی عظیم تحت عنوان بحران ارزش ها مواجه شده است، بحرانی که به علت دور ماندن از ارزش‏ های واقعی بشری، الهی و دینی پدید آمده است؛ از این رو یکی از دغدغه‏ های مهم متفکران بشردوست در دنیای جدید، ترویج ارزش‏های انسانی به ویژه ایثار و شهادت در عرصه دنیای کنونی است.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه ایثار و شهادت را از جمله ارزش های همه ادیان الهی خواند و تصریح کرد: یکی از ارزش ‏های مهم بشری که از دیرباز مورد توجه ادیان و ملل مختلف قرار گرفته است، ایثار و شهادت است که این موضوع در سطح وسیعی در ادبیات، تاریخ و فرهنگ ما دیده می‏ شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‏ های بارز و منحصر به فرد انقلاب اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که سبب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا شد، ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه بروز جنگ تحمیلی را یکی از اسباب ترویج فرهنگ شهادت عنوان و تأکید کرد: دفاع مقدس با بروز جنگ تحمیلی از سوی دشمنان اسلام، منجر به رواج مفاهیم ارزشمندی از قبیل فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم به ویژه نوجوانان و جوانان شد.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان نقطه عطفی در نمایاندن توان، شجاعت و استعداد بی نظیر جوان مردان و غیرتمندان ایران زمین به شمار می رود که در این دوران جامعه توانست با اتکای بر آموزه های دینی در این آزمون الهی پیروزمند ظاهر شود.

 

وی در ادامه با اشاره به کار آمدی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: دستاوردهای دیرین تاریخ، مبیّن این واقعیت است که ایثار و شهادت به‌ عنوان کار آمدترین عنصر فرهنگی در تأثیر بر فرآیندها و پدیده های اجتماعی تلقی می‌شود؛ چرا که تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت در حرکت و پویایی، آزادی و آزادگی، تعهد و مسؤولیت و حتّی ارزش های ملی و مذهبی بسیار بارز و برجسته است./949/202/ب1

ارسال نظرات