۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۲۱۱
شیخ نعیم قاسم: 

رییس جمهور باید مستقل از غرب و شرق باشد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از تعطیلی پارلمان از سوی گروه های سیاسی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که رییس جمهور باید از شرق و غرب مستقل باشد.
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اهدای جوایز مسابقه الزهرا(س) و المهدی(عج) که از سوی جمعیت آموزش دینی اسلامی در سالن الجنان بیروت برگزار شد، گفت: همه در لبنان به اسم دولت سخن گفته و مدعی بنای کشور هستند و می گویند که دولت باید روی پای خود ایستاده و بر اساس قوانین به ساخت دولتی قوی و عادل بپردازیم.

 

وی افزود: چگونه می توان با این تفکر طایفه ای و سهمیه بندی سیاسی و مذهبی محض به ساخت دولت بپردازیم؟ تصویب قانون انتخابات در پرتو تفسیر مختلف از قانون و نشستن دور میز مذاکره بدون رسیدن به اتفاق نظر امکان پذیر نیست.

 

شیخ نعیم قاسم بر لزوم وجود معیارهای دقیق در مسائل مهم تأکید کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال رییس جمهور باید ضوابط و معیارهای نظیر دارا بودن حیثیت ملی، دارای جایگاه مذهبی و غیر مرتبط با شرق و غرب باشد، در این صورت شاهد اتفاق نظر همگان برای انتخاب رییس جمهور خواهیم بود. اما اینکه رییس جمهوری انتخاب شود که مطیع بیگانگان باشد و حاکمیت را در اختیار برخی کشورهای منطقه یا جهان قرار دهد، غیرممکن به نظر می رسد.

 

معاون دبیرکل حزب الله با انتقاد شدید از تعطیلی پارلمان لبنان تصریح کرد: در حالی که نمایندگان باید گردهم آمده و قوانین خدماتی نظیر پرداخت حقوق مردم را بررسی کنند، شاهد تعطیلی پارلمان هستیم. هر گروهی در حال ارائه اندیشه سیاسی خود است تا پارلمان تعطیل باشد و در این راستا شرایطی غیر قابل تحقق را قرار می دهند.

 

وی ادامه داد: هنگامی که پرونده ای به یکی از مسؤولان یک مذهب کشیده می شود شاهد سنگ اندازی و تخریب این پرونده و تهدید شاهدان هستیم. این نشان می دهد که برخی از مفسدان از بزرگان مذهب مشخص به شمار می آیند و متأسفانه حمایت از این فرد حتی تا تخریب نسل های لبنان نیز ادامه خواهد یافت./980/ب902/د

ارسال نظرات