۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۱۷۸
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

آمریکا با دست اندازی به اموال ایران روح برجام را زیر پا گذاشت/ سیاست زده کردن کشور از اشد گناهان است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مجمع همه رذائل شیطان بزرگ آمریکا است، گفت: آمریکا با دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران روح برجام را زیر پا گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با گرامیداشت عید مبعث و اعیاد شعبانیه گفت: مبعث یک انگیزش و تحول است، بعثت جریان نجات بشر و مقابله با جاهلیت است.

 

وی افزود:  هر انسانی به اندازه ظرفیت خود می تواند خلیفة الله باشد یعنی این که می تواند رنگ خدایی داشته باشد، انسان باید خداگونه شود، نبی مکرم اسلام در بعثت به اذن الله علم مبارزه با جاهلیت همه قرون را برافراشت، جریان توحید با جریان  استکبار و جاهلیت در مقابل یکدیگر قرار دارند که در طول تاریخ وجود داشته است.

 

وی با بیان این که افرادی همانند ابوسفیان در زمان پیامبر اسلام تجسم جاهلیت بودند، اظهار داشت: امروز با جریان گوناگونی رو به رو هستیم، مجمع همه رذائل شیطان بزرگ آمریکا است از این رو مقابله اسلام با استکبار امروز به سخت ترین شرایط رسیده است.

 

وی ادامه داد: استکبار امروز مجهز به تجهیزات علمی، تکنیک و صنعت است که امروز کار ما سخت تر از زمان ظهور نبی مکرم اسلام است، امروز مقابله با آمریکا وظیفه است که مقابله با ظلم، تعدی، ترور و فریب به شمار می رود؛ به حکم اسلام هیچگاه امکان سازش با آمریکا نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با گرامیداشت روزهای کارگر، معلم و هلال احمر ابراز داشت: خوشبختانه کارگرهای کشور امتحان خوبی پس دادند، کارگران در انقلاب خون دادند و در پیروزی آن سهم دارند؛ کارگران در شرایط تهدید و تحریم که بسیاری از آن ها بیکار شدند ایستادگی و صبر کردند.

 

وی عنوان کرد: معلمان سرنوشت سازان کشور هستند و با وجود این که حقوق آن ها با کارشان تناسب ندارد اما در طول انقلاب زحمت تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و بازوی انقلاب به شمار می روند که به آن ها افتخار می کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کرامت کارگران و معلمان باید در جامعه حفظ شود، بالا بردن دستمزدها کفایت نمی کند بلکه ایجاد توازن میان درآمد و هزینه باید صورت گیرد؛ باید به گونه ای شود که کارگران و معلمان از زندگی خوبی برخوردار بوده و با خیال راحت کار کنند.

 

وی اضافه کرد: باید برای کارگران و معلمان عرصه شکوفایی به وجود بیاید، امروز که ما جامعه مصرفی هستیم این کارگران هستند که درخط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی می توانند این آرمان مقدسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را عملی کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که مدیریت و برنامه ریزی صحیح باید کارگران را در مسیر اقتصاد مقاومتی شکوفا کند، گفت: چارچوب های اداری آموزش و پرورش سوغات غرب است، کتاب هایی که امروز در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دارد متناسب با نیازهای کشور نیست.

 

وی افزود: کشور ایران کشوری انقلابی است، امروز هر بچه ای که به دبستان می رود باید با خداوند و سبک زندگی ائمه طاهرین(ع) در ابعاد گوناگون آشنا شود، اگر الگوی مصرف می خواهیم باید از بچه ها شروع کنیم؛ معلمان باید این مسائل را به خوبی آموزش دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که نمرودیان در اطراف ما آتش افروخته اند، اظهار داشت: بچه های ما باید با جبهه آشنایی دائم داشته باشند و از طریق کتاب ها فرهنگ جهاد و شهادت در خون آن ها تزریق شود؛ مسأله ولایت که اساس اقتدار، عظمت و عزت ما است باید در کتاب های دبستانی و دبیرستانی تبیین شود.

 

وی ادامه داد: ما یک تحول بنادین در آموزش وپرورش و مدیریت کارگران لازم داریم که بتوانیم هم در عرصه اقتصاد توان مقابله با پنجه های پلید استکبار داشته باشیم و هم در زمینه فرهنگ و اخلاق مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دست اندازی آمریکای غارتگر و پلید به اموال جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: آمریکا با این کار روح برجام را زیر پا گذاشت و دادگاه ها آن ها پول ملت را مصادره کردند که دولت آمریکا نیز از آن حمایت کرد.

 

وی عنوان کرد: با توکل بر خدا اعلام می کنم که خداوند متعال وعده داده انقلاب پیروز بوده و آمریکا و جریان استکبار رو به اضمحلال است، با اقتداری که در پیش داریم حقوق خود را از جهان استکبار ویژه از حلقوم آمریکا بیرون خواهیم کشید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گناه انسان را ساقط می کند، سیاست زده کردن مملکت از اشد گناهان است که جامعه را چندقطبی می کند و به جان هم می اندازد و وحدت و ولایتمداری را از انسان می گیرد؛ برخی گناهان فی نفسه گناه صغیره است اما وقتی تکرار می شود و بروز و ظهور پیدا می کند یا لبیک گویی به بیگانه می شود شدت پیدا می کند.

 

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر بد حجابی و بی حجابی کم دیده می شود، بسیاری از افرادی که رعایت نمی کنند، معتقد هستند و از کار خود خوششان نمی آید؛ این نوع مسائل را که شیوع اجتماعی پیدا کرده  فقط به نیروی انتظامی مربوط نمی شود بلکه دست اندرکاران فرهنگی همانند صداوسیما، منبرها و قلم به دستان باید فعالیت کنند. روزنامه هایی که غالبا به داغ کردن اختلافات می پردازند باید مقداری برای رضای خدا از قلم خود برای حفظ ناموس و عفت اسفتفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که نیروی انتظامی در این جهت انجام وظیفه حساب شده دارد، گفت: از مردم و بانوانی که رعایت می کنند تشکر می کنیم و از نیروی انتظامی همیشه حاضر در صحنه حمایت و تشویق می کنیم، باید با گناهان به گونه ای برخورد شود که مشخص باشد که ایران کشور ائمه و ولایت است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات