۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۱۵۰
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

فرقه‌گرایی در امت اسلامی، منافع صهیونیسم را تأمین می‌کند

امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: اهل سنت نباید اهل تشیع را خطری برای خود بدانند و شیعه نیز نباید سنی را یک خطر بداند؛ فرقه‌گرایی و شکاف در امت اسلامی منافع صهیونیسم را تأمین می‌کند و دنیای استکبار از آن سود می‌برد.
مولوی عبدالحمید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان، شب گذشته در بیست‌وپنجمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان، گفت: خداوند نعمت بسیار بزرگی به ما عطا فرموده است که دیگر ملت‌ها از آن محروم هستند؛ مسلمانان مفتخر به داشتن معجزه جاویدان و ماندگاری به نام قرآن کریم هستند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: قرآن کریم، کلام انسان‌ساز وحی است که در هر زمان و مکانی پاسخگوی همه نیازهای بشری است، اما به شرطی که در آن اندیشه کنیم و تعالیمی که به ما می‌دهد را اجرا کنیم.

 

وی افزود: وقتی فکر می‌کنیم که چرا مسلمانان با مشکلات و بحران‌ها مواجه هستند، چرا جامعه اسلامی دچار فساد و انحراف شده است، به این نتیجه می‌رسیم که همه این مشکلات تنها به یک دلیل می‌باشد و آن فاصله گرفتن از تعالیم دین است.

 

مولوی اسماعیل‌زهی بیان کرد: رمز پیروزی مسلمانان در غزوه بدر، اطاعت و فرمانبرداری بود؛ علت شکست جزئی آنان در غزوه احد نیز عدم اطاعت بود. وقتی قوم حضرت موسی(ع) از اطاعت خدا سرپیچی کردند، خداوند آنان را تا چهل سال سرگردان کرد.

 

وی ادامه داد: امروزه متأسفانه جوامع اسلامی مورد هجوم فرهنگ‌های غربی قرار گرفته و از آن راه اسلامی فاصله گرفته است؛ شبکه‌های ماهواره‌ای با تبلیغات و یورش فرهنگی می‌خواهند نسل جوان ما را از عفت دور سازند.

 

این عالم اهل سنت در پایان عنوان کرد: بحمدالله در کشور ما افراط‌گرایی و تکفیر مسلمانان وجود ندارد و با تلاش علما، اعتدال و میانه‌روی در جامعه اهل سنت کشور حاکم است که امیدواریم این وحدت و انسجام به سایر جوامع اسلامی هم منتقل شود./202/831/ب1

ارسال نظرات