۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۰۶۳

آیت الله سیستانی به سیاستمداران هشدار داد

حضرت آیت‌الله سیستانی به دولتمردان عراق درباره عواقب نحوه برخورد کنونی آنان با مسائل و بحران کنونی کشور هشدار داد.
حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق، با انتشار بیانیه‌ای سکوت اخیر ایشان در فضای سیاسی عراق را شکست و اعلام کرد که مرجعیت با دقت اتفاقات عراق را دنبال می‌کند.

 

دفتر آیت‌الله سیستانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ایشان با دقت تحولات عراق را دنبال می کند و به همه هشدار می‌دهد که شیوه کنونی در برخورد با مسائل و بحران‌های کشور را ادامه ندهند.

 

عراق در هفته‌های گذشته شاهد افزایش تنش سیاسی بخصوص در بغداد بود به طوری که اجرای اصلاحات سیاسی و تظاهرات مردم در بغداد سرانجام به ورود معترضان به «منطقه سبز» بغداد سپس ورود به مقر پارلمان عراق منتهی شد.

 

یک مقام مسؤول در دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی گفت: مرجعیت اتفاقات را از نزدیک و با دقت دنبال و از اینکه امور کشور به دست کسانی که انتظار خدمت آنان به مردم می‌رود، به وضعیت فعلی رسیده، ابراز تأسف می‌کند حال آنکه این افراد مشغول تأمین منافع دیگری و تنش‌های سیاسی شده‌اند و همین رنج مردم را افزایش داده است.

 

این مقام مسؤول به همه طرف‌ها درباره ادامه شیوه کنونی در برخورد [و اداره] مسائل کشور و بحران‌های آن هشدار داد و گفت: از اینها می‌خواهیم که درباره آینده ملت و برداشتن گام‌های جدی و ملموس برای خروج از مسیر فعلی به سوی آینده‌ای بهتر، خوب بیندیشند.

 

این مقام مسؤول، خبرهایی را که در روزهای اخیر درباره مواضع سیاسی منتسب به مرجعیت را تکذیب کرد و گفت این اخبار کاملا بی‌اساس است.

 

دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی چند ماهی است که در اعتراض به سیاستمدارن عراق و توجه آنان به درگیری‌های سیاسی به جای حل مشکلات مردم، ایراد خطبه‌های سیاسی در نمازهای جمعه را متوقف کرده است./980/ب102/د

ارسال نظرات