۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۲۴۹۸۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کسی نباید موجبات تحقیر و تضییع عمر ارباب رجوع را در ادارات فراهم کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر فردی در جامعه بتواند مشکل ارباب رجوعی را حل کند و به قول معروف کار مردم را راه بیاندازد بنا بر روایتی از امام صادق(ع) پاداشی برابر 10 برابر حج عمره در ماه رجب برای او نوشته خواهد شد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان از اساتید حوزه علمیه قم ظهرر امروز در تالار فجر همدان با اشاره به کتاب تحف العقول گفت: کتاب تحف العقول که از محکم ترین کتب شیعه به لحاظ ستدی است ورایات کاربردی و قابل استفاده ای را برای جامعه به همراه دارد.

 

وی در ادامه به بخشی به کتاب تحف العقول که در باب اداره جامعه است اشاره کرد و ابراز داشت: رویه ائمه معصومین(ع) به گونه ای است که در هر موضوعی احادیث متعددی را برای پیروان خود به یادگار گذاشته اند تا در مواقع لازم به آنها مراجعه کنند.

 

این مفسر قرآن کریم اداره کشور را منوط به قوه دانست و گفت: در روایات آمده است که اداره یک کشور به سه نیرو و قوه استوار است که اگر یکی از آنها از کار بیافتد دیگر نیروها نیز دچار مشکل در عملکرد می شوند.

 

وی در تفسیر این روایت اظهار داشت: نخستین قوه هر کشور دولت است که باید آن کشور دولتی صالح داشته باشد که در حق مردم نیکی کند و کردم نیز از آن تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر یک دولت در وظائف خود کوتاهی نکند ولی مردم با آن همراه نباشند، جامعه از حرکت باز می ایستد که می توان زمان امام علی را برای نمونه بازگو کرد که جامعه از ایشان همراهی نکرد و دولت امام علی(ع) از فعالیت بازماند.

 

وی عقب ماندگی کشور ایران را در برخی از ابعاد ناشی از عملکرد ناشایست دوران پهلوی و برخی پادشاهان گذشته دانست و افزود: دومین قوه و نیروی یک کشور وزارت بهداشت و درمان است که با طبیبان بصیر و ماهر مشکلات جسمی مردم را رفع و در بیماری ها به جامعه خدمت کنند.

 

وی حوزه علمیه را سومین قوه یک کشور توصیف کرد و گفت: داشتن حوزه علمیه دین شناس و بصیر و پاکدامن در یک کشور از موهبات یک کشور است چرا که مشکلات فکری و عقیدتی جامعه را مداوا می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اگر فردی در جامعه بتواند مشکل ارباب رجوعی را حل کند و به قول معروف کار مردم را راه بیاندازد بنا بر روایتی از امام صادق(ع) پاداشی برابر 10 برابر حج عمره در ماه رجب برای او نوشته خواهد شد.

 

وی افزود: ارباب رجوع در ادارات باید احترام داشته باشد و کسی نباید با رفتار خود موجبات تضییع عمر و تحقیر او را فراهم کند و اگر همه انسان ها خداوند را سرلوحه کارهای خود داشته باشند جامعه از هر نوع آسیبی ایمن خواهد بود./979/202/ب3

ارسال نظرات