۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۴۸۵۹
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه نجف آباد:

منظومه فکری شهید مطهری برپایه بصیرت و ولایت استوار بود

حجت الاسلام احمدی گفت: بصیرت و شبهه شناسی در کنار ولایت پذیری مطلق از ابعاد بارز فکری شهید مطهری بود که در عصر کنونی با توجه به جنگ نرم دشمنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام شمس الدین احمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، پیش از ظهر امروز در جمع پايوران و سربازان سپاه ناحیه نجف آباد، با تبريك ایام هفته معلم و کارگر و مبعث پیامبر اکرم(ص)، گفت: شهید مطهری انسان کاملی بود که منظومه فکری او نشانگر این حقیقت است.

 

وی با تأکید بر شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی شهید مطهری افزود: شخصيت شهيد مطهري در تمام ابعاد گواه اين است كه شاخصه هاي يک انسان كامل را دارد از این رو براي شناخت ايشان بايد ابعاد(فكري، رفتاري، اعتقادي و بصيرتي) ايشان را مورد مطالعه قرار داد.

 

حجت الاسلام احمدی درباره بارزترین شاخصه های شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری مصداق روشن اشداء علي الكفار و رحماء بينهم بود و با روحیه جهادی، در تمام زمینه ها پیرو راستین انقلاب بود که مواضعش درباره انقلاب در سرتاسر کتاب هایش مشخص است که چگونه قاطع و شفاف با تمام قدرت از انقلاب و ولایت دفاع می کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشخصه های بارز شهید مطهری بصیرت سیاسی وی به ویژه در برابر دشمنان بود و خاکریز دشمن را کاملاً می شناخت و هیچ گاه نشد در این باره اشتباه کند که نمونه بارز آن مقابله با خطوط انحرافی دشمنان و گروه ها و فرقه های منحط اوایل انقلاب بود.

 

شهید مطهری مرد میدان اقدام و عمل بود

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد در ادامه به بخشی از فضائل علمي و رفتاري شهيد مطهري اشاره کرد و افزود: شهيد مطهري اهل شعار دادن نبود و زبان گويا و قلم رسا و همت بالاي ايشان حاكي از اين بود كه مرد اقدام و عمل است و افتخار مي كرد كه بتواند گره اي از نظام را باز كند.

 

وی شبهه شناسی را از دیگر ویژگی های بارز فکری شهید مطهری برشمرد و بیان داشت: در دورانی که تهاجمات نرم دشمن جوانان و خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است، اهتمام به شناخت و پاسخ قاطع به شبهات از وظایف اصلی طلاب و دانشجویان است و شهید مطهری در دوران حیاتش در برابر شبهات مطرحه با صراحت، قاطعیت و به طور کامل ایستادند.

 

ریشه اکثر انحرافات، سستی اعتقادات است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد در ادامه بیان کرد: یکی از وظایف اصلی امروز حوزه و دانشگاه بیداری افکار در برابر جریانات منحرف فکری است و ریشه اکثر انحرافات اخلاقی، اعتقاد و فکر است و باید برای مقابله با این تهاجمات باید بر روی اعتقادات و افکار نسل جوان سرمایه گذاری کنیم.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه یکی از شبهاتی را که در کتاب شهید جاوید بیان شده، مطرح کرد و افزود: در این کتاب بیان شده که اگر امام حسین(ع) علم به كشته شدن داشت، نمي بايست كه خودش را به كشتن مي داد و به آیه 159 سوره بقره استناد شده است.

 

وی در پاسخ به این شبهه اينگونه پاسخ داد: مولف در بیان این شبهه به چند نکته توجه نکرده است، اولاً اينكه شأن نزول آيه را اگر ببينيم، آن وقت متوجه مي شويم كه اين برداشت مخالف شأن نزول آيه 195 سوره بقره است، ثانياً سيره اهل بيت و رسول خدا(ص) مخالف اين بيان مؤلف است و ثالثاً بخش اول آيه در مورد انفاق است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد در پایان گفت: شهید مطهری در تمام دوران حیاتش یار صدیق امام بود و تمام تلاش خود را به ویژه در تألیفاتش صرف کرد تا مواضع حضرت امام زمین نماند./202/1306/ب1

ارسال نظرات