۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۴۸۵۶
با هدف تشویق مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی:

ایستگاه مطبوعاتی و فرهنگی در شهرستان بندرخمیر راه اندازی شد

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر از راه اندازی ایستگاه مطبوعاتی و فرهنگی با هدف تشویق مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح آگاهی مردم و روحانیان شهرستان و هیئات مذهبی در این شهرستان خبرداد.
حجت الاسلام صحرانشین

حجت الاسلام محمد صحرانشین رییس تبلیغات اسلامی بندرخمیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه را یکی از شاخص‌های توسعه نام برد و گفت:‌ بر اساس بررسی های به عمل آمده، مطالعه و كتاب خواني وضعيت مطلوبي در ايران ندارد و عمدتا مردم ايران از خريد و يا مطالعه كتاب گريزانند.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه اقدامات لازم و جدي جهت ترويج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است افزود: براي رفع موانع و ايجاد زمينه و بستر لازم جهت ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهاي مختلف با رفع مشكلات موجود، هم سو و هم هدف، به سمت مشخصي حركت كنند.

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرخمیر، تصریح کرد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

 

وی ابرازداشت: در شرایط کنونی علیرغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست.

 

حجت الاسلام صحرانشین بیان کرد: هیچکس نمی تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته هرچند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده است و کسی نمی تواند منکر این دگرگونی شود.

 

وی بر فراهم کردن بستر لازم و سیاست گذاری و نظارت بر امر کتاب، از طرف متولیان دولتی امر فرهنگ و تحقیق و پژوهش و تولید از جانب مردم و بخش خصوصی غیردولتی تاکید کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرخمیر با اشاره به نقش كتابداران و كتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی اذعان داشت: كتابداران كتابخانه‌ها از عوامل موثر در ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني به شمار مي‌روند. كتابداران با روش‌هاي خلاقانه خود مي‌توانند فعاليت‌هاي كتابخواني را رشد داده و حتي به حوزه‌هاي بيرون از كتابخانه بكشانند.

 

حجت الاسلام صحرانشین از راه اندازی ایستگاه مطبوعاتی و فرهنگی در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: این ایستگاه با هدف تشویق مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم و روحانیان شهرستان و هیئات مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر راه اندازی شده است./302/851/ب1

ارسال نظرات