۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۸۴۵
استاد حوزه علمیه:

معامله با دشمن، دست برداشتن از ظرفیت های کشور است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: معامله با دشمنان به گونه ای است که ایرانیان از تک تک ظرفیت های کشور و ملت خود دست بردارند، به این معنا که با تأمین و تهیه نیاز بیگانگان ظرفیت ها و توانمندی های خود را تخریب کنیم.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه سلسله مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد پانزدهم، در جمع طلاب مدرسه آیت الله خویی در تکمیل مبحث دنیای مذموم ابراز کرد: حب دنیا سرآمد هر خطاکاری است و حب دنیای مذموم ملعون حرام می باشد.

 

وی با بیان این که مردم دنیا در تمام دورانها چهار گونه اند تصریح کرد: بعضی ها خوب خوبی می کنند که مصداق بارز آن چهارده معصوم (ع) و مؤمنان و مؤمنات هستند؛ نمونه آن، سائلی به درب منزل امام حسین (ع) تقاضای کمک و صدقه دارد و حضرت از پشت درب به او صدقه می دهند تا آبروی سائل زیر سؤال نرود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در ادامه افزود: معصوم (ع) کریم و جواد است و مؤمنان و مؤمنان دوست دارند به آنان نزدیک شده و سنخیت داشته باشند چون حب دنیای حرام که مذموم و ملعون است را ندارند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان دسته دیگر مردم را کسانی دانست که بد خوبی می کنند، تشریح کرد: کسانی که صدقه با قصد قربت ولی با منت می دهند، وقتی بد خوبی کنیم کم کم سقوط خواهیم کرد و حالت طلبکارانه به خود خواهیم گرفت.

 

وی تأکید کرد: برخی خود را نسبت به انقلاب و اسلام ولایی طلبکار می دانند، این افراد برای انقلاب زحمت کشیده و قصد قربت داشته ولی چون بدخوبی کرده اند در حال سقوطند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی یکی از علل سقوط خواص در آخر الزمان را بدخوبی کردن عنوان و اظهار کرد: خواص هم نسبت به مافوق صحیح و هم نسبت به زیر دستان طلبکار هستند؛ در واقع ما نسبت به ولایت حقه و انقلاب اسلامی و هر انسان خوبی همیشه بدهکار هستیم؛ بدخوبی کردن از راه های نفوذ دشمن در جنگ نرم است.

 

وی با بیان این که دسته سوم کسانی هستند که بد می کنند تأکید کرد: اینان ظالمند و ظالم و طاغوت عشقشان حرام است و نمی توان از آنان طلب خیر داشت چون حالتشان درنده خویی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با تأکید بر این که دسته چهارم مردم کسانی هستند که بد بدی می کنند گفت: این گروه از مردم مقابل و ضد گروه اول قرار دارند نظیر شمر و حرمله و در حال حاضر داعش.

 

خباثت دشمن دنیای ممدوح را به دنیای مذموم تبدیل می کند

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود به ظرفیت های بالفعل کشور ایران که در دنیای ممدوح قرار دارد پرداخت و خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالفعل در کشور وجود دارد که با خباثت و فریبکاری، دشمن آنها را تارومار می کند و مصداقی از حب دنیاست.

 

وی نیروی انسانی (منابع انسانی) را بزرگ ترین سرمایه هر کشوری دانست و اظهار کرد: کشور ما سرشار از نیروی جوان، فعال و متخصص است و ظرفیت بالفعلی بوده که باید از آنان استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی قدرت دفاعی در صنایع دفاعی، موشکی و فضایی را از ظرفیت های بالفعل کشور خواند و ابراز کرد: همچنین علوم جدید مثل نانو، هسته ای و ژنتیک و نیز تولید داخلی، کار کارگران و کنترل واردات از ظرفیتهای ماست.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان قدرت بازیگری و مدیریت جمهوری اسلامی را در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را ظرفیت بالایی دانست و افزود: افزون بر این ظرفیت ها، پیوند بدنه اجتماعی یا آحاد مردم با حاکمیت و نظام اسلامی و ولایت از استعدادهای کنونی ایران می باشد که این ظرفیت ها در دنیای ممدوح است و خباثت دشمن دنیای ممدوح را به دنیای مذموم تبدیل می کند.

 

وی به نکاتی درباره مذاکرات ایران و بلوک غرب و خباثت آنان درباره ظرفیت های ایران اشاره و ابراز کرد: صهیونیزم بین الملل (هیأت اجرایی آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه و آلمان غربی؛ که نماد و مظهر بلوک غرب هستند) از مذاکرات یعنی معاملات یا بده بستانها، به نوع معادلات خطی استفاده می کند.

 

دشمن صهیونیستی به معادلات خطی بر تک تک ظرفیت ها عمل می کند

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی به صراحت به افکار و حربه دشمن صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: دشمن در حال تجزیه ظرفیت های کشور است (یک کشور باید همه ظرفیتهایش را با هم حفظ کند)؛ اصل مذاکره شفاف سازی بوده اما مذاکره در اصطلاح بلوک غرب معامله است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه افزود: اما نه این که همه ظرفیت های کشور را با هم در نظر بگیرد بلکه متغیرها دست بلوک غرب بوده به این معنا که مباحثات را از مباحثات هسته ای آغاز کرده، بعد خواستار کاهش سانتریفیوژها و بعد فروش آب سنگین به خودشان بود.

 

وی دومین کار دشمن را تعیین ضریب متغیرها دانست و افزود: دشمن خود ضریب متغیرها را تعیین می کند نه مذاکره کننده ایرانی؛ پس دشمن با این دو کار، در حال مدیریت، کنترل و امحای ظرفیت هاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی تأکید کرد: هم اکنون دشمن مقدار تولید، مکان تولید، درصد خلوص، فروش به کدامین کشور، بود و نبود کدام تأسیسات و سقف تحقیقات ما را تعیین می کند درست همان گونه که بر سر کشور لیبی و قذافی آوردند؛ دشمن صهیونیستی به معادلات خطی بر تک تک ظرفیت ها عمل می کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که مذاکره همیشه به معنای شفاف سازی بوده و این امر بدیهی و ضروری است خاطرنشان کرد: مذاکره از دیدگاه صهیونیزم و بلوک غرب معامله خاص و نه به اصطلاح علوم سیاسی یعنی شفاف سازی است.

 

وی در ادامه افزود: این معامله به گونه ای است که ایرانیان از تک تک ظرفیت های کشور و ملت خود دست بردارند، به این معنا که؛ با تأمین و تهیه نیاز بیگانگان ظرفیت ها و توانمندی های خود را تخریب کنیم، به اسم آبادانی، اعتلای وطن، کلید طلایی حل مشکلات و به اسم این که حتی آب شرب مردم بستگی به برجام دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان، تجزیه ظرفیت ها و پاسخ به معادلات خطی دشمن را نه تنها یک اشتباه استراتژیک، بلکه یک خیانت فراگیر خواند که نشانه حب دنیا که سرآمد هر خطاکاری است./201/861/ب1

ارسال نظرات