۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۸۴۲

ماهنامه سلام بچه‌ها در گام سیصد و چهاردهم

شماره 314 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.
سلام بچه ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و چهاردهمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ آقای مرگ»،‌ «قصه های قرآن»، «از معلم جان روشن یافتیم»، «ماجراهی مالزی»، «بریده ها»، «داستان»، «مرد مهمان آورد، نامرد ننگ...»، «اولین ایرانی» و «شعر/ عطر».

 

در ذیل موضوعی با عنوان بریده ها آمده است: «عبادت از روی محبت حضرت آفریدگار اگر نصیب شود، شریف ترین مراتب اخلاص است.

 

از حضرت صادق علیه السلام رسیده: عبادت کنندگان سه گروه اند؛ گروهی خدا را از ترس می پرستند. این عبادت بنده هاست(که از ترس بازخواست فرمان می برند)، گروهی خدا را به طمع ثواب می پرستند. پس این عبادت مزدوران است(که برای مزد کار می کنند) و گروهی خدا را برای دوستی او می پرستند. پس این عبادت آزاده هاست و بهترین عبادت است».

 

«اتاق مشاور»، «گفت و گو»، «علمی»، «قصه های گرمابه»، «آشپزی خودمونی» «این یک نفر»، «آگهی»، «داستان دنباله دار»، «جدول» و «داستان/ ناهار گران پادشاه» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «گزارش»، «داستان/ گروه فیلم برداری»، «شعر»، «جاده بهشت»، «طنز»، «کاریکلماتور» «داستان/ زنبیلی پر از آواز گنجشک» و «گفت و گو» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان پس کجا رفتند سرداران درد؟ می خوانیم: یکی از بسیجی ها می گوید: یک روز که برای نماز جماعت به حسینیه لشکر رفته بودمع پس از نماز ظهر اعلام کردند که از سخنرانی برادر مهدی زین الدین، فرمانده لشکر استفاده می کنیم. من هنوز ایشان را نمی شناختم. با خود گفتم که فرمانده لشکر حتما با تشریفات خاصی می آید.

 

در افکار خود بودم که ناگهان یک نفر از کنار من بلند شد، رفت پشت تریبون قرار گرفت و مشغول صحبت شد. خیلی تعجب کردم؛ چون او تا چند لحظه قبل در کنار من نشسته بود و کی هم همراهش نبود. صحبت ایشان که تمام شد، دوباره در کنار من نشست.

 

نزدیک عملیات بود. می دانستم آقا مهدی زین الدین دختردار شده است. یک روز دیدم سرِ پاکت نامه از جیبش زده بیرون. گفتم: این چیه؟ گفت: عکس دخترمه. گفتم: بده ببینمش! گفت: خودم هنوز ندیدمش. گفتم: چرا نگاش نکردی؟ گفت: الآن موقع عملیاته. می ترسم مهر پدر و فرزندی کار دستم بده! باشه بعد.

 

شماره 314 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه اردیبهشت ‌‌‌ماه 1395 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 60 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات