۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۴۸۰۴
در حرم رضوی صورت می گیرد؛

تبیین «پیام های بعثت برای دنیای امروز» از سوی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: «پیام های بعثت برای دنیای امروز» از سوی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی  تبیین می شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي ميرباقري

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: به مناسبت فراررسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام در بیست و هفتم ماه رجب «پیام های بعثت برای دنیای امروز» در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تبیین می شود.

 

وی تصریح کرد: این موضوع از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، چهارشنبه و پنج شنبه شب، همچنین بامداد جمعه پس از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: با توجه به محدود بودن فضای رواق امام خمینی جهت رفاه حال زائران و مجاوران در این ایام تمام سخنرانی ها و قرائت ادعیه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه همراه است.

 

پرسمان دینی

وی با اشاره به دیگر برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه عید مبعث عنوان کرد: «اخلاق و سیره نبی اکرم اسلام(ص)» موضوعی است که همزمان با شب عید مبعث، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در سلسله نشست های پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» حرم مطهر رضوی به آن پرداخته می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حجج اسلام سید جعفر طباطبایی و حسین شرفی نیز در شبستان گرم مسجد گوهرشاد به تبیین سیره ائمه اطهار و آداب زیارت معصوم(ع) می پردازند.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: «مبعث؛ انسان و کمال» و «مبعث حضرت رسول اکرم؛ بشارت محبت» نیز موضوعات سخنرانی ویژه خواهران در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه حرم رضوی است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برنامه هایی از قبیل سخنرانی های عقیدتی ـ اجتماعی با محور بعثت نبی مکرم، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی و حلقه های معرفت ویژه زائران غیر ایرانی در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر در نظر گرفته شده است./302/1308/ب1

ارسال نظرات