۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۲۴۷۲۷

حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا در طرح مدارس امین

مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(س) از فعالیت بیش از ۲۰۰ نفراز مبلغان و طلاب جامعه الزهرا(س) در طرح مدارس امین استان قم خبرداد.
جامعه الزهرا

زهره عزیزی، مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: طرح مدارس امین طرحی است که در آن ملبغان به عنوان مشاوره و همراه دانش آموزان را یاری کرده و به آن‌ها در زمینه‌های مختلف براساس آموزه های دینی مشورت می دهند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر به دلیل هجمه های فرهنگی میزان آسیب های اجتماعی و اخلاقی در میان دانش آموزان زیاد شده است حضور یک مشاور دلسوز که بر مبنای آموزه های دینی به آن‌ها مشورت دهد می‌تواند راهگشا باشد.

 

مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(س) با تأکید بر اینکه متأسفانه مشاوره های غربی مبتنی بر فردگرایی بوده و فقط یک درمان موقت برای مشکلات است، افزود: مشاوره های غربی سعی می‌کنند منفعت فرد را در نظر بگیرند حتی اگر این موضوع به قیمت جدا شدن فرد از خانواده و تنها شدن او باشد در حالی که در مشاوره های اسلامی در کنار منفعت شخص، منفعت تمام اعضای خانواده نیز در نظر گرفته می شود.

 

خانم عزیزی با تأکید بر اینکه طرح امین در حال حاضر در مدرسه‌ها راهنمایی، و متوسطه انجام می‌شود، گفت: امید است با افزایش تعداد مبلغان فعال در عرصه کودک و نوجوان در سال‌های آینده این طرح موفق در مدارس ابتدایی هم انجام شود.

 

وی با بيان اينكه مبلغان طرح امين، با اخلاص خود موجب ماندگاری و قوت اين طرح شده اند، تصريح كرد: از آنجا كه مبلغان طرح امين با مخاطب كودک و نوجوان در ارتباط هستند بايد اضافه بر تفكر و تعهد و اخلاص، با ابزارها و شيوه های نوين تبلیغ نیز آشنا باشند و توانایی ارتباط با مخاطب را به خوبی فراگيرند.

 

مدیرکل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(س) از برگزاری دوره های متعدد همچون روانشناسی تبليغ و جامعه شناسی تبليغ برای مبلغان در ماه های اخير خبر داد و گفت: با كارشناس های انجام شده و نياز سنجی هایی كه صورت گرفته، تصميم گرفته شد تا دوره های مختلفی با رويكردهای جديدی برای مبلغان برگزار شود.

 

خانم عزیزی همچنین از برگزاری دوره های تخصصی برای مبلغان طرح امین خبرداد و گفت: فعالیت مبلغان طرح امین در مدارس بسیار مهم است و همانطور که بزرگان در سخنان خود گفته اند كار بزرگ، همت بلند می‌خواهد و توجه به این نکته مهم است که نتایج فعالیت‌های تبلیغی در دراز مدت قابل مشاهده بوده برای همین نباید خیلی زود از این‌گونه فعالیت‌ها ناامید شد و در مورد آن‌ها قضاوت زود هنگام داشت.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغ دین تکلیف یک طلبه است، یادآور شد: همانطور که امام خمینی(ه) در رهنمودهای خود تأکید دارند برای اصلاح جامعه باید دبستان ها را دریافت و در زمینه تبلیغ در مدرسه‌ها ابتدایی و راهنمایی باید برنامه‌ریزی منظم و هدفمندی صورت گیرد./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات