۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۴۵۷۳
رییس حوزه علمیه دورود:

حوزه علمیه منشأ تحولات فرهنگی اجتماعی است

رییس حوزه علمیه الزهرا(س) دورود با بیان این که حوزه های علمیه منشأ تولید فکر و اندیشه هستند، گفت: حوزه در راستای تحولات فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه دورود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه های علمیه و علمای دین در طول تاریخ منشأ تحول در عرصه فرهنگی و اجتماعی بودند.

 

وی با اشاره به این که در عصر حاضر امام راحل منشأ تحول بزرگ و جهانی بودند، افزود: شخصیت های بزرگی همچون میرزای شیرازی و آیت الله کاشانی در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز منشأ تحولات مؤثری بودند.

 

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به رابطه تحول با حوزه های انقلابی، عنوان داشت: تحول محصول فکر و اندیشه است و حوزه های علمیه در جهت تولید فکر و اندیشه منشأ تحولات فرهنگی، اجتماعی بوده و هستند.

 

وی با یادآوری به این که انقلاب اسلامی به عنوان تحولی بزرگ و پس از آن شکل گیری نظام اسلامی به عنوان یک تحول اساسی در اداره زندگی و شهر با رهبری روحانیت شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در ادامه نقش و هدایت حوزه های علمیه در تداوم انقلاب بسیار مهم است.

 

ضرورت حفظ و تقویت روحیه انقلابی برای تداوم انقلاب

رییس حوزه علمیه الزهرا(س) دورود در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه، اظهار داشت: داشتن روحیه انقلابی برای حفظ انقلاب و تداوم آن ضروری است.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه دارای شاخص های مهمی است، به سه شاخص اشاره کرد و گفت: برخورداری از دانش و معرفت لازم و تولید علم از شاخصه های مهم حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام الهی نژاد تزکیه نفس و مجاهدت در اصلاح خود و جامعه را از دیگر شاخصه های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: حوزه در این راستا نقش چشمگیری در جامعه دارد.

 

فهم و بینش سیاسی از شاخصه های مهم حوزه های علمیه است

رییس حوزه علمیه الزهرا(س) دورود در ادامه با بیان این که داشتن فهم و بینش سیاسی از شاخصه های دیگر حوزه های علمیه است، تصریح کرد: طلبه انقلابی با دو بال علم و تقوا در سایه بصیرت و بینش قله های پیشرفت را سپری می کند.

 

وی بیان داشت: وظیفه شناسی و اقدام به موقع از دیگر ویژگی های مهمی است که یک طلبه انقلابی باید دارا باشد.

 

حجت الاسلام الهی نژاد در پایان عنوان کرد: شناخت جبهه دشمن نیز دیگر وظایف یک طلبه انقلابی است و برای نقش آفرینی طلبه در عرصه های گوناگون طلاب انقلابی باید مجهز به سلاح علم و دانش روز بوده و از مسائل جامعه آگاه باشند./9459/302/ب2

ارسال نظرات