۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۵۲۶
حجت الاسلام ذوالنور:

سخن دشمن از زبان برخی مسؤولان شنیده می شود

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که برخی مسؤولان به کمک فتنه گران نیاز مند هستند، گفت: زیرا آنها از پشتیبانی افراد متدین و ارزشی برخوردار نیستند و اگر از افراد فتنه گر و فاسد دفاع نکنند با چه افرادی این مسیر را ادامه دهند.
ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای روحانی که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان داشت: روحانیت به صورت های مختلفی در دفاع مقدس تأثیر گذار بوده است؛ یکی از آن محورها نقش آفرینی در سطح کلان است که این محور  به امام خمینی(ره) و جایگاه ولایت فقیه اختصاص دارد.

 

وی پشتیبانی را از محورهای تأثیرگذار روحانیت در دفاع مقدس دانست و بیان داشت: ائمه جماعات و روحانیت در حسینیه ها و محافل خانوادگی حضور داشته و تمام پهنای کشور را به پایگاه پشتیبانی تبدیل کرده بودند و حتی کمک رسانی های مردمی به جبهه با محوریت روحانیت انجام می گرفت.

 

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: یگان رزمی دارای ارکانی مانند اطلاعات، عملیات و توپخانه است که در کنار این ارکان اجزاء فرهنگی مانند تبلیغات، عقیدتی، سیاسی و عملیات روانی نیز وجود دارد که در دوران دفاع مقدس مسوولیت غالب این اجزاء بر عهده روحانیت بوده است.

 

وی با بیان خاطراتی از حجت الاسلام والمسلمین شهید میثمی اظهار داشت: شهید میثمی از نظر تحصیلات در سطح بالایی قرار نداشت اما کارهایی را انجام می داد که هیچ شخص دیگری قادر به انجام دادن آنها نبود؛ کلام شهید میثمی به دلیل ارتباطی که با خداوند ایجاد کرده بود در عمق جان فرماندهان نفوذ می کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر امروز همه افراد و مدیران دارای روحیه شهید میثمی باشند اختلاس 3 هزار میلیاردی ایجاد نمی شود و لازم نیست رهبر معظم انقلاب فریاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سر دهند؛ هنگامی که نفاق حاکم شود اگر افرادی با حکم حاکمیتی قصد مبارزه با فساد را داشته باشند فریاد برخی مسؤولان بلند خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برخی مسؤولان به کمک افرادی که به رذالت عادت کرده اند نیاز دارند زیرا از پشتیبانی افراد متدین و ارزشی برخوردار نیستند و اگر از افراد فتنه گر و فاسد دفاع نکنند با چه افرادی این مسیر را ادامه دهند؛ در همه زمان ها از منافع ملی دم می زنند اما در پشت پرده منافع ملی به باد می رود.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به نقش تبلیغی روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین و ائمه جمعه با حضور خود در جبهه های نبرد از ایجاد شبهه در دل رزمندگان مبنی بر مشروعیت دفاع مقدس جلوگیری می کردند؛ بیش از 40 نفر از ائمه جمعه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

 

وی در پایان به نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: برای باز پس گیری مهران بیش از 70 گردان نیاز بود اما در آن زمان 23 گردان بیشتر وجود نداشت که در همان زمان فرمان امام خمینی(ره) برای آزاد کردن مهران صادر و موجب گردید فرماندهان نگرانی های خود را کنار گذارند و عاشورایی به میدان آیند.

 

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این تأثیر ولایت فقیه است و اگر شخص دیگری چنین سخنی را بیان می کرد تأثیری نداشت و امروزه دشمن فهمیده است اگر ولایت فقیه وجود نداشت تا کنون از راه انحراف و تطمیع دولت مردان، این انقلاب را از مسیر خود منحرف کرده بود بنا براین تعجب نکنید که از زبان برخی مسؤولان حرف های دشمن زده می شود./1324/پ202/ج

ارسال نظرات