۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۴۵۲۵
در چهارمحال و بختیاری؛

نخستین نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد برگزار شد

نخستین نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد با حضور اعضای این ستاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
ارتحال امام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی گرجی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه 13 اردیبهشت ماه، در نشست با نماینده‌های کمیته‌های عضو ستاد ارتحال امام خمینی (ره) این استان، با اشاره به عظمت شخصیت امام خمینی(ره) در عصر حاضر، اظهار داشت: آنچه امروز ایران اسلامی بدان دست یافته است از بركت امام راحل بوده و در واقع وی با رهبری الهی و پیامبرگونه خود توانست انقلاب‌اسلامی را در دنیا سربلند کند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری حفظ نظام را در رأس تأكيدات امام خمينی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: پيروی از ولايت فقيه، حمايت از مستضعفان، حفظ وحدت و يكپارچگی، دفاع از پابرهنگان و محرومان جامعه، استكبار ستيزی، خدمت بی منت به مردم  از ديگر آرمان های امام خمينی(ره)بوده که بر تارک تاریخ ثبت شده است.

 

این مقام مسؤول با برشمردن بخشی از ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: اخلاص، اتکا به خداوند منان، شجاعت در همه مراحل، تواضع، خدا محوری، ايمان به مردم، غيرت ملی، بيداری اسلامی و عدم تعلق به ظواهر دنيا از مهم‌ترين وي‍ژگي‌های حضرت امام(ره) بوده است.

 

وی همچنین 15 خرداد را نقطه عطف و سرآغاز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اهمیت نكوداشت 15 خرداد، این است كه هدايت و شناسنامه انقلاب از آنجا صادر و پیوندهای معنوی توده های مسلمان با مرجعیت دینی  و فرهنگ ظلم ستیزی تشیع شکل گرفت.

 

گرجی با اشاره به برنامه‌های روز 15 خرداد، گفت: در سال جاری در تمام نقاط استان ویژه برنامه هایی در راستای محکمات امام عظیم الشان در 12 محور همچون حفظ نظام، دفاع از محرومان، امام احیا گر عزت زن مسلمان، تمایز اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی برگزار خواهد شد.

 

وی تبيين و ترويج قيام‌خونين ۱۵ خرداد را از دلايل اصلی تشكيل ستاد بزرگداشت سالگرد اين قيام‌ خونين در استان دانست و افزود: بسترسازی برای توسعه فعاليت‌های خودجوش انقلابی و عمومی در سطح حوزه علوم دينی از ديگر اهداف تشكيل اين ستاد است.

 

گرجی در پایان گراميداشت ياد و خاطره حماسه ‌آفرينان نهضت ۱۵ خرداد، تبيين و روشنگری اين قيام برای نسل جوان را رويكرد اصلی اين بزرگداشت دانست و افزود: با توجه به گذشت سال ها از اين قيام تاريخی و تقارن آن با سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوری اسلامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی در اين ايام برگزار خواهد شد.

 

به گزارش رسا، در پایان این جلسه از دبیران اجرایی کمیته‌های سی و هفتمین فجر انقلاب‌اسلامی قدردانی به عمل آمد./9457/202/ب2

ارسال نظرات