۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۵۱۳
مسؤول نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی کشور:

همسران قرآنی تمام وجودشان را به یکدیگر بدهکار می دانند

مسؤول نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی کشور در باب زندگی پایدار با بیان این‌که زن و شوهر قرآنی خودشان را به هم بدهکار می دانند و متوجه نیاز هم هستند، گفت: لازمه رشد قدرت و صبر است.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوادی، مسؤول نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی کشور(طرح ملی همسفر تا بهشت) امروز با حضور در جمع پرشور زوجین دانشجو در مراسم ازدواج دانشجویی که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، ابراز کرد: انسان ها تا قبل از ازدواج نصفه اند وقتی ازدواج می کنند اشرف مخلوقات و کامل می شوند.

 

وی تفاوت در خلقت مرد و زن را لازمه زندگی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند مرد را از لحاظ قدرت بدنی قوی تر و زن را از منظر صبر و شکیبایی بسیار صبور آفریده زیرا لازمه رشد قدرت و صبر است.

 

حجت الاسلام جوادی زن را سوپاپ اطمینان زندگی عنوان و تصریح کرد: مردان در دو جا کم طاقتی خود را نشان می دهند وقتی گرسنه و وقتی خسته اند؛ هنگامی که این دو با هم جمع شود بسیار طاقت فرسا خواهد شد به طور نمونه وقتی مرد از محل کار به منزل می آید گرسنگی و خستگی بر او چیره شده است.

 

مسؤول ازدواج دانشجویی افزود: هنگامی که مرد از محل کار به منزل می آید زنان نباید از مردان چیزی بخواهند؛ بعد از غذا و استراحت می توان دنیا را از آنان خواست، اگر زنان رعایت کنند زندگیشان گلستان می شود.

 

وی با بیان این که زن و شوهر قرآنی خودشان (تمام وجودشان) را به هم بدهکار می دانند تشریح کرد: زن و شوهر قرآنی متوجه نیاز هم بوده و این باعث شیرینی و پایداری زندگی آنان می شود.

 

ازدواج مایه آرامش و محبت

حجت الاسلام مسلم داوودنژاد، کارشناس امور خانواده در ادامه مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و ابراز کرد: هدف و نشانه خلقت، ازدواج؛ و ازدواج مایه آرامش و محبت است.

 

وی به بیان قوانینی جهت زندگی سعادتمندانه پرداخت و بیان کرد: تغییر نگاه به زندگی اولین قانون زندگی سعادتمندانه است باید به خاطر داشته ها شکرگذاری کرد زیرا هر چه بیشتر شکر گذاری کنید نگاه به زندگی زیباتر؛ و خوب دیدن باعث آرامش می شود.

 

کارشناس امور خانواده دومین قانون را تغییر اخلاق خود عنوان کرد و گفت: زن و شوهر باید احساسات و هیجاناتشان را کنترل کرد و بدانند مشکلی که قابل حل است نیاز به غصه خوردن نیست.

 

حجت الاسلام داوودنژاد با اشاره به این که زن و شوهر باید قوانین محبت جنسیتی را یاد بگیرند، افزود: محبت زن و مرد با هم متفاوت است؛ مرد باید ناز زن را با هدیه، نگاه، زبان، پیامک و با رسیدگی به خود بکشد؛ زن نیز باید غرور مرد را بالا ببرد.

 

وی با بیان این که اگر می خواهید به همسرتان محبت زبانی کنید، اضافه کرد: مرد کلمات محبت آمیزی که روان و ذهن همسرش جذب می کند از قبیل عزیزم، دوستت دارم و همچنین کلمات محبت آمیز جسمی به او بگوید.

 

کارشناس امور خانواده تصریح کرد: کلمات محبت آمیزی که زنان به همسرشان می گویند آن گونه باشد که حس اقتدار و صلابت مرد را برانگیزد، غرور مردها به اندازه زیبایی زنان مهم است؛ انتقاد سبب شکستن غرور و کم شدن اعتماد به نفس مردان خواهد شد.

 

حجت الاسلام داوودنژاد در ادامه قوانین زندگی سعادتمندانه، بیان کرد: اگر زنی اقتدار مرد را حفظ کند در محیط خانواده، اجتماع و درد دل کردن حمایت خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: مردان باید محبت چشمی به همسرشان را بیاموزند، سعی کنند همسرشان را خوب تماشا کنند، این نیاز باید مرتفع گردد تا عفت خانواده حفظ شود.

 

کارشناس امور خانواده در پایان محبت نوشتاری را از قوانین زندگی سعادتمندانه دانست و خاطرنشان کرد: هدیه مرد به زن نیز عفت زن را زیاد می کند و زن نیز باید برای همسرش متنوع باشد./861/202/ب2

ارسال نظرات