۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۲۴۵۰۱
نماینده طلاب البرز در مجمع نمایندگان طلاب:

جلسات پرسش و پاسخ آزادانه در حوزه برگزار شود

نماینده طلاب البرز در مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم با بیان این‌‌که دانشجویان سالی دو بار با رهبر معظم انقلاب دیدار و مطالب خود را آزادانه، محترمانه و منظم مطرح می‌کنند، خواستار برگزاری چنین جلساتی در حوزه علمیه قم شد.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله اخلاقی، نماینده طلاب البرز در مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار اعضای این مجمع با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی به بیان چند دغدغه خود پرداخت و خاطرنشان کرد: وضعیت کشور از لحاظ حرکت به سوی عدالت اجتماعی دچار مشکل است و دانشجویان سالی دو بار با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند و مطالب خود را آزادانه، محترمانه و منظم مطرح می کنند، و این در حالی است که در حوزه چنین جلساتی وجود ندارد.

 

نماینده طلاب البرز در مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم درباره بی اطلاعی طلاب از وضعیت دانشگاه ها و اوضاع نامناسب مراکز آموزش عالی اظهار داشت: حوزه طلابی را پرورش می دهد که خیلی محترم هستند، اما نمی دانند از دانشگاه ها و جهان چه می گذرد و در دانشگاه عده ای پرورش پیدا می کنند که انسان با مراجعه به دانشگاه ها، تعجب می کند که آیا اینجا جامعه اسلامی است؛ آیا اهداف انقلاب اسلامی این بود؟

 

وی با اشاره به بحث اقتصاد گفت: دولت دارای مشکلاتی است که به عنوان مثال 700 هزار تومان پول گاز و برق آمده است که این برای همه اقشار مردم است و با زحمت پرداخت می کنند؛ اقتصاد مقاومتی باید کمکی به مردم شود؛ نباید به این سمت حرکت کنیم که رویکرد دولتِ سرمایه دار و مردمِ صدقه بگیر وجود داشته باشد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به سنگینی وظایف نمایندگان طلاب حوزه خاطرنشان کرد: وظیفه اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه سنگین است و طلاب به شما اعتماد کرده اند و این افتخاری است و در کنار هر افتخار و امتیازی، وظیفه ای قرار دارد و اعضای این مجمع مسؤولیت دارند که در مسائل درسی، اخلاقی و زندگی طلاب باید کار کنند.

 

این مرجع تقلید با اعلام نگرانی خود نسبت مراکز حوزوی وابسته به دولت اظهار داشت: علت این که امام راحل توانست قیام کند، به خاطر عدم وابستگی به دولت و حکومت بود؛ وقتی که این افتخار را از دست بدهیم، مشکلات طلاب زیاد خواهد شد و دیگر نمی توانند نقد، امر به معروف و نهی از منکر کنند و باید این روی این مسأله فکر کرد که برای مراکز حوزوی وابسته به دولت نگران هستم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی از دادگاه ویژه پیش ما می آیند و از مشکلات می گویند؛ یقین بدانید که دست هایی است که می خواهد در حوزه نفوذ کنند و افراد را از نظر فکری و اخلاقی منحرف کند؛ سیاست مداران خارجی گفته بودند که ما از دو راه حوزویان و مداحان می توانیم در مردم ایران نفوذ کنیم و وضعشان را بر هم بزنیم؛ باید مراقب بود.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این مجمع در سال 1368 تأسیس شد و تاکنون با برگزاری 7 دوره، 80 طرح را در ساحت های گوناگون حوزه بررسی، تدوین و تصویب کرده است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم با اشاره به طرح های تصویب شده از سوی این مجمع اظهار داشت: بیش از 70 درصد از طرح های ارائه شده این مجمع به مراجع تقلید، اجرا شده است که عبارت از به تقلیل تعطیلات حوزه، طرح تجمیع شهریه و واریز به حساب آنها، طرح تدریس اندیشه های امام خمینی(ره) و ایجاد مرکز ملی پاسخگویی حوزه های علمیه است.

 

وی با اشاره به برخی دیگر از طرح های این مجمع تصریح کرد: طرح آسیب شناسی حوزه و روحانیت، تشکیل و ساماندهی مرکز مطالعات استراتژیک حوزه های علمیه و طرح کادرسازی برای نظام، ساماندهی جذب و گزینش طلاب، طرح چشم انداز بیست ساله مجمع از جمله طرح های مجمع نمایندگان است که در حال انجام فرآیند تصویب است./822/پ203/ی

ارسال نظرات