۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۴۹۶
در گفت وگو با مدیر مدرسه شهید صدوقی(۱) مطرح شد؛

ضرورت شناسایی انگیزه و اهداف داوطلبان ورود به حوزه علمیه

حجت الاسلام کردی لواسانی با توجه به اهمیت هدف و انگیزه داوطلبان ورود به حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه در زمینه ورود طلاب جدبد باید شناسایی انگیزه و اهداف داوطلبان را در اولویت قرار بدهد.
مدرسه غلمیه صدوقی/حجت الاسلام کردی لواسانی مدرسه غلمیه صدوقی/حجت الاسلام کردی لواسانی مدرسه غلمیه صدوقی/حجت الاسلام کردی لواسانی

 

حجت الاسلام احمد کردی لواسانی، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی(1)، در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا با اشاره به این که مدرسه شهید صدوقی از مدارس بزرگ قم است، افزود: مدرسه شهید صدوقی درسال 1390 به صورت مجتمع آموزشی آغاز به فعالیت کرد، که طلبه ها از پایه 1 تا 6 در این مدرسه مشغول به فراگیری دروس حوزوی شدند و اکنون حدود 250 طلبه در پایه های مختلف مشغول به فراگیری دروس حوزه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: با همت معاونان مدرسه، در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی  وتهذیب زمینه خوبی را برای طلاب فراهم کرده ایم، به عنوان مثال در کنار دروس حوزوی آموزش های  تخصصی تفسیر و قرائت قرآن داریم؛ در زمینه پژوهشی  از حضور اساتید متخصص دعوت می کنیم؛ در زمینه تهذیب اردوهایی برای طلاب برنامه ریزی کرده ایم که هدف برگزاری یکی از این اردوها، ایجاد روحیه مناسب معنوی و فرهنگی، درطلاب برای اغاز پایه جدید است.

 

 

وی با بیان این که یکی از اولویت های مهم طلبه هدف و انگیزه است، افزود: حوزه علمیه در زمینه گزینش طلاب جدید باید انگیزه را در اولویت قرار بدهد. به نظر بنده طلبه ای که  معدل نسبتا خوبی ندارد ولی انگیزه و هدف متعالی دارد، بهتر است  تا طلبه ای که معدل بالایی دارد، اما انگیزه و هدف خاصی نداشته و اهداف شخصی دارد.

 

 

حجت الاسلام کردی لواسانی در ادامه با اشاره به گسترش فضای تبلیغ تأکید کرد: با توجه به گستره تبلیغ در فضای کنونی، باید با توجه به علاقه طلبه  در کنار دروس حوزوی|، مدیران طلبه ها را به فراگیری زبان تخصصی بین المللی  ترغیب کنند. البته بنده به عنوان یک مدیر، خودم سعی دارم بستر این مسأله را فراهم کنم.

 

وی با بیان وجود کم کاری در زمینه آموزش تفسیر و قرائت قرآن در گذشته افزود: مدیران و دست اندرکاران حوزه با تلاش و برنامه ریزی های جدید درصدد هستند کم کاری گذشته را  در این عرصه جبران کنند،  یکی از راهکارهای دیگر  ایجاد شوق و اشتیاق در میان طلاب است، از سوی دیگر باید علاقه طلبه ها در زمینه های تخصصی قرآن سنجیده شود.

 

 

حجت الاسلام کردی لواسانی با مهم خواندن حضور حوزه و طلاب در جبهه مقاومت، اظهار داشت: با توجه به درخواست بعضی از طلبه ها برای حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت(ع)، با درک اهمیت این موضوع و ضرورت دفاع از حریم اهل بیت(ع)، نه تنها با این امر مخالفت نشد، بلکه با همکاری بعضی از دوستان زمینه حضور این دو طلبه علاقه مند را فراهم کردیم که بعد از گذراندن آموزش های لازم به این مناطق اعزام شدند.

 

 

وی در پایان تفکر مدیریت حوزه در زمینه هم اندیشی از مدیران مدارس را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت شایسته حوزه علمیه در زمینه های مختلف از مدیران حوزه نظرسنجی و مطابق نظر مدیران با نقد و بررسی عمل می کنند./874/ت302/س

 

 

 

ارسال نظرات