۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۴۹۴
مدیر حوزه علمیه هرسین:

حوزه های علمیه مهد تربیت شهید مطهری ها باشند

مدیر حوزه علمیه هرسین با اشاره به این که حوزه های علمیه باید مهد تربیت شهید مطهری ها باشند، گفت: خروجی حوزه های علمیه باید طلابی انقلابی، با بصیرت و آگاه به امور دین و سیاست باشد.
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، تفکرات ارزشی علمای دین را دلیلی بر توسعه انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: ترویج آثار گرانبهای شهید مطهری و سایر عالمان دینی جامعه اسلامی را متحول خواهد ساخت.


مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تأکید کرد: ترویج آثار گرانبهای شهید مطهری و مأنوس شدن جوانان و نوجوانان با این آثار درگاه تقرب به سمت پروردگار را برای آن ها نمایان خواهد کرد.


حجت الاسلام قدمی بیان داشت: شهید مطهری نسبت به متحول ساختن اعتقادات دینی مردم اهتمام ویژه داشت و عامل عقب افتادگی انقلاب را ضعف اعتقادی و فقدان مسائل اسلامی در بسیاری از مناطق می دانست.


وی در ادامه افزود: اندیشه های این دانشمند فرزانه براساس اصول و مبانی دینی و اعتقادی بود که موجب شناخته شدن وی به عنوان فیلسوف و نابغه ای در تمام دنیا گشت و جوانان و نوجوانان را در دانشگاه ها و حوزه های علمیه از جهت اعتقادی احیا کرد.


استاد حوزه علمیه گفت: تقویت اعتقادات دینی و مبانی اسلام در جامعه هر گونه هجمه فرهنگی دشمن را ریشه کن کرده و اجازه ترویج به فرهنگ های مختلف در دین اسلام نخواهد داد.


حجت الاسلام قدمی یادآور شد: عامل اصلی انحراف و به انزوا کشیده شدن بسیاری از جوانان ضعف مسائل اعتقادی است، ترویج اندیشه های شهید مطهری جوانان را از انحراف و بی هویتی بازداشت و در عوض به آن ها فرهنگ و دیانت بخشید.


مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین عمل به اندیشه های شهید مطهری را عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و مطرح کرد: آثار و کتب شهید مطهری بر اساس اسلام ناب محمدی است و رهبر انقلاب نیز تأکیدات فراوانی نسبت به ترویج افکار و آثار علمای دین داشته است.


وی در پایان ابراز داشت: حوزه های علمیه باید مهد تربیت شهید مطهری ها باشد؛ امید است خروجی حوزه های علمیه طلابی انقلابی، با بصیرت و آگاه به امور دین و سیاست باشند./857/302/ب2

ارسال نظرات