۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۲۴۴۶۵
امام جمعه بندرعباس تأکید کرد؛

ضرورت دوری از فرهنگ پشت میز نشینی و ترویج روحیه کار و سازندگی در کشور 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر دوری از فرهنگ پشت میز نشینی و لزوم ترویج روحیه کار و سازندگی در کشور، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید با ارتقای شأن و منزلت کارگران در جامعه نشان ‌دهند که کارگران گرداننده چرخ اقتصاد کشور هستند.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، پیشرفت اجرای اقتصاد مقاومتی را نیازمند همت جهادی در همه عرصه‌ها دانست و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در کانون اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی قرار دارند تا رکود در جامعه به تدریج از بین رفته و رونق اقتصادی در زندگی مردم جریان پیدا کند.
 

وی همچنین افزود: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی انسانی متعهد، با ایمان و خلاق است، زیرا بزرگ ترین سرمایه برای تحقق اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی، نیروی انسانی است.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وظیفه سنگین کارگران و پرسنل واحدهای تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مدیران کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی و صنعتی باید با توجه به ماموریت خطیر کارگران در عملیاتی کردن اقتصاد با اصول مقاومتی بر توانمند سازی نیروی کار خود متمرکز شوند.
 

آیت الله نعیم‌آبادی با تاکید بر دوری از فرهنگ پشت میز نشینی و لزوم ترویج روحیه کار و سازندگی در کشور اذعان داشت: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید با به تصویر کشیدن شأن و منزلت کارگران را در جامعه نشان ‌دهند که کارگران گرداننده چرخ اقتصاد کشور هستند.
 

وی اضافه کرد: تجلیل مناسب از کارگران، بها دادن به اقشار کارگری، ایجاد امنیت شغلی، توجه به معیشت و ارتقای سطح زندگی قشر کارگران در جامعه بر عهده مسؤولان است و کم کاری در این زمینه سبب عقب‌افتادگی کشور در عرصه اقتصادی می‌شود و جبران آن در کوتاه مدت نیز امکان‌پذیر نیست.
 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، آینده شغلی کارگران و توجه به معیشت آنها را یکی از ابعاد مهم اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی سبب مرتفع شدن مشکلات آینده شغلی قشر کارگر می شود.

 

آیت‌الله نعیم‌آبادی خواستار ارائه آموزش کاربردی و عملی به دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان هرمزگان و کشور با هدف رفع مشکل اشتغال در واحدهای صنعتی در آینده شد.
 

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه کار جوهره مرد و عامل رشد اقتصادی خانواده و اجتماع است تصریح کرد: کار افزون بر تامین درآمد فرد و خانواد، ارزش معنوی برای جامعه به ارمغان می آورد و سبب تقویت روحیه خدمت در اجتماع می شود./202/851/ب1

ارسال نظرات