۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۴۴۵۳
آیت الله شاهچراغی:

بايد به جهاد در راه خدا باور قلبي داشت

نماينده ولي فقيه در استان سمنان شهادت را هنر مردان الهي و حاصل باور قلبی به جهاد در راه خدا خواند و گفت:‌ اين هنر هديه و افتخاري از جانب خداوند رحمان است كه روزي هر كسي نمي‌شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در سمنان، آيت الله سيدمحمد شاهچراغي نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، در ديدار خانواده شهيد محمدحسين حمزه از شهداي مدافع حرم كه با حضور استاندار سمنان و جمعی ديگر از مسؤولان دستگاه‌هاي اجرايي در منزل پدر اين شهيد بزرگوار انجام شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم كه جان خود را براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) در طبق اخلاص نهاده‌اند، اظهار داشت: شهادت هديه خداوند است و مدال افتخار اين قسمت الهي بر گردن هر فردي آويخته نمي‌شود.

 

وي ضمن تحسين صبر و استقامت پدر و خانواده شهيد محمدحسين حمزه اظهار داشت: صبر و مقاومت را در چهره اين خانواده معزز مي‌توان ديد و اين بي‌شك امتحاني بزرگ است كه همسر و والدين شهيد از آن سربلند  و سرافراز بيرون آمده‌اند.

 

نماينده ولي فقيه در استان سمنان اظهار داشت:‌ اين كلام خداوند است كه فرموده است: «من خليفه و جانشين شهيد هستيم» و بهترين افتخار اين است كه اگر شهيد نيست، خدا به جاي شهيد سرپرست خانواده او است؛‌ بنابراين هر كس خانواده شهيد را با قلم، زبان و حضورش خشنود كند، خداوند را خشنود كرده است و هر كس بازماندگان شهيد را ناراحت كند، به حقيقت خداوند را ناراحت كرده است.

 

آيت الله شاهچراغي خطاب به حاج حسن حمزه پدربزرگوار اين شهيد مدافع حرم با بيان اينكه شما از اين امتحان رو سفيد بيرون آمده‌ايد، اظهار داشت: بايد به جهاد في سيبل الله باور و ايمان قلبي داشت و شهيد محمد حسين حمزه اين باور را در وجود خود پرورانده بود كه سرانجام به اين درجه رفيع نائل شد.

 

در ادامه اين ديدار حسن حمزه پدر شهيد محمدحسين حمزه درباره خصوصيات بارز اين شهيد گفت: محمدحسين خصلت‌هايي داشت كه در يك مسلمان واقعی بايد باشد و نخستين خصلتش باور به مسيري بود كه در آن قدم نهاده بود، همواره مي گفت بايد به دين اسلام، انقلاب، امام و ولايت پايبند باشيم و در پاي آن ايستاد و لحظه اي از اين باور و هدف والا  كوتاه نيامد.

 

وي با بيان اينكه محمدحسين در اعمال عبادي و وظايف اجتماعي تكليف مدار بود، افزود: هر جا كه کمبودی احساس مي‌كرد در آن جا حاضر مي‌شد و در مسائل  فرهنگي حضوري فعال داشت براي خانواده شهدا و يادواره‌هاي شهدا كليپ مي‌ساخت و هركاري كه از دستش در مسائل مختلف بر مي‌آمد، كوتاهي نمي‌كرد و بنده معتقدم اينها به دليل اين است كه نفس امام و ولايت كار خودش را كرده بود و محمدحسين را ساخته بود.

 

پدر شهيد حمزه ولایت مداری را از ديگر ويژگي‌هاي بارز اين شهيد والامقام عنوان كرد و گفت: محمدحسين در هيچ حزب و گروهي ورود نيافت و گوشش همواره به دو لب رهبري و ولايت بود و در وصيت نامه‌اش نيز بر اين مسئله تأكيد كرده است كه پشتيبان ولايت فقیه باشيد./202/977/ب1

ارسال نظرات