۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۲۴۴۱۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

پایبندی به دین لازمه وفاداری به عهد است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که رمز موفقیت در همه عرصه‌ها معنویت است و رشد متعالی انسان در سایه معنا صورت می‌گیرد، گفت: باید بکوشیم نگاه‌ ویژه‌ای به عهد و پیمان در جامعه داشته باشیم که لازمه وفاداری به عهد پایبندی به دین است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در دیدار با پاسداران سپاه این استان به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: رمز موفقیت در همه عرصه‌ها معنویت است و رشد متعالی انسان در سایه معنا صورت می‌گیرد.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معنا چیزی نیست که با تزریق کسب شود و معنویت زمینه رشد متعالی جامعه را فراهم می‌سازد، ادامه داد: جهاد یک کار جدی است و به برنامه‌ریزی و خلوص نیاز دارد و باید به این امر مهم توجه شود.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ماه رجب و اینکه این ماه مبارک دل مؤمنان را روشنی می‌بخشد، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رجب یک فرصت مغتنم در راستای رشد و ارتقای سیر متعالی بشریت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در راستای آموزش امور عقیدتی و سیاسی توجه به ارزش‌های دینی است که باید بدان توجه ویژه شود و در دستور کار مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول، وفای به عهد را یک ارزش دینی شاخص در قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: به مکتب شیعه از وفای به عهد تاکنون آسیب‌های زیادی وارد شده است و تا امروز دود این آسیب به چشم بشریت و شیعه می‌رود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه وفای به عهد، ادامه داد: در جامعه امروزی نفاق و کفر دست به دست هم دادند و تلاش می‌کنند تا ما را شبیه خودشان کنند.

 

وی با تأکید بر این که باید مواظب باشیم که عهدی که بستیم متصل به مکر نشود و عهد و پیمان را کوچک نشماریم، خاطرنشان کرد: اسلام می گوید وقتی با دشمن نیز عهدی بستید نباید آن را بشکنید چرا که وفای به عهد یک ارزش شاخص است.

 

امام جمعه شهرکرد برجام را یک پیمان برشمرد و گفت: ما با دشمن پیمان بستیم و نباید پیمان را بشکنیم و اگر دشمن به عهد خود وفا نکرد و پیمان شکست و شما به پیمان وفادار بودید به خداوند مکر کردید چرا که وفاداری به مکار، مکر به خداوند است.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان تصریح کرد: باید بکوشیم نگاه‌ ویژه‌ای به عهد و پیمان در جامعه داشته باشیم که لازمه وفاداری به عهد پایبندی به دین است./9457/202/ب2

ارسال نظرات