۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۲۴۳۷۳
مدیر اتاق فکر پژوهشگاه مطالعات تقریبی مطرح کرد؛

افراطی‌گری‌های مذهبی مانعی بزرگ در مقابل تقریب مذاهب اسلامی

مدیر اتاق فکر پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تأکید بر این مطلب که جریان های تکفیری نظیر داعش، دست پرورده آل سعود و صهیونیسیم است، گفت: افراطی‌گری‌های مذهبی مانع بزرگی در مقابل تقریب مذاهب اسلامی است.
حجت الاسلام جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جهانگیری، پیش از ظهر امروز در سومین نشست علمی، مذهبی با موضوع «خطر جریان های افراطی مذهبی در جهان معاصر» که با حضور پروفسور حسین علمدار نویسنده برجسته آمریکایی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم همراه بود به سخنرانی پرداخت.

 

مدیر اتاق فکر پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: بعد از انقلاب موج گرایش به تشیع و اسلام رو به فزونی بود، اما بعد از چند دهه باز جریان های تکفیری به وجود آمدند و این پدیده مانع اسلام گرایی شد و بر اسلام هراسی افزود.

 

وی با اشاره به این که پروفسور حسین علمدار گزارشی از این اتفاقات در آمریکای شمالی آماده ارائه کرده است، گفت: پروفسور علمدار فردی با اصالت هندی امریکایی است که در هند به دنیا آمده است.

 

حجت الاسلام جهانگیری ادامه داد: وی در ایالت فلوریدا به فعالیت های اسلامی مشغول است که کتاب های متعدد اسلامی را ترجمه و چاپ کرده است و سعی در نشر معارف اهل بیت(ع) در آمریکای شمالی را دارد.

 

مدیر اتاق فکر پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: آثار و کتاب های پروفسور علمدار در نمایشگاه کتاب تهران به نمایش گذاشته شده است؛ وی حدود 10 کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و آخرین اثر وی نیز ترجمه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بوده است.

 

وی در پایان بر این که جریان های تکفیری نظیر داعش دست پرورده آل سعود و صهیونیسم است، ابراز کرد: افراطی گری های مذهبی مانع بزرگی در مقابل تقریب مذاهب اسلامی است./840/202/ب2

 

ارسال نظرات