۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۲۹۲

حکیم نسبت به سوءاستفاده داعش از شرایط کنونی عراق هشدار داد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: فضای بی‌ثباتی سیاسی در عراق فرصتی بی‌نظیر در اختیار تروریسم داعشی قرار داده است.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی یورش طرفداران مقتدا صدر به منطقه سبز بغداد و مقر پارلمان عراق و انفجار دو دستگاه خودروی بمب‎‌گذاری شده در مرکز شهر «سماوه» عراق که دست‌کم ۳۳ کشته، ۵۰ زخمی به جا گذاشته است، سیدعمار حکیم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که فضای بی‌ثباتی سیاسی کشور، فرصتی بی‌نظیر در اختیار تروریسم داعشی قرار داد که نتیجه آن انفجار مرگبار دیروز در شهر سماوه شد.

 

وی در این بیانیه تأکید کرد: «ضمن محکومیت اشکال مختلف تروریسم و اعلام پایداری در سنگر مقابله با آن، انجام چنین انفجارهای تروریستی بزدلانه را نتیجه فضای بی‌ثباتی امنیتی و سیاسی این روزهای عراق می‌دانیم».

 

حکیم تصریح کرد: «فضای سیاسی کنونی عراق فرصتی بی‌نظیر در اختیار داعش قرار داد تا خنجر به پشت انسان‌هایی که به دور از میدان‌های جنگ در ثبات و امنیت زندگی می‌کردند، فرو کند».

 

 ۲ خودروی بمب‌گذاری شده یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، در نزدیکی یک پارکینگ عمومی در شهر سماوه در جنوب عراق منفجر شد که منجر به شهادت و زخمی‌شدن تعدادی از مردم بی‌گناه عراقی شد.

 

همچنین، همزمان با تحولات امنیتی و سیاسی عراق، رؤسای قوای سه‌گانه، و رهبران احزاب سیاسی عراق دیروز به دعوت «فواد معصوم» رییس جمهور این کشور جلسه‌ای را در کاخ «السلام»(صلح) بغداد جهت بررسی آخرین تحولات این کشور از جمله ورود تظاهرکنندگان به منطقه «سبز» و مقر پارلمان عراق و ضرب و شتم تعدادی از نمایندگان برگزار کردند.

 

در بیانیه پایانی این نشست، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی نیروهای نظامی علیه داعش در آزادسازی منطقه «بشیر»، حمله به تعدادی از نمایندگان را محکوم و آن را تعدی به جایگاه کشور عراق قلمداد کردند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات