۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۲۴۲۷۱
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم:

روحانیان باید تفکرات شهید مطهری را در جامعه نشر دهند

حجت الاسلام شریفی با اشاره به دینداری، وظیفه شناسی و پر کاری شهید مطهری، گفت: مردم توقع دارند افرادی مانند شهید مطهری از حوزه بیرون بیاید تا برای جامعه مفید باشد.
غلامرضا شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شریفی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه، شامگاه یکشنبه در همایش بزرگداشت شهید مطهری که در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری در دوران خفقان توانست اسلام واقعی را به مردم بشناساند و با زحمات فراوان به تبلیغ و احیای دین پرداخت و خون خود را در این مسیر اهدا کرد.

 

وی با بیان اینکه ما باید در حد توان خود تفکرات شهید مطهری را در میان جامعه و نخبگان نشر دهیم، افزود: در لابه لای سخنان شهید مطهری دینداری موج می زند و همین دینداری بود که موجب وظیفه شناسی ایشان شده است تا در دانشگاه ها پایگاه بزند و کلاس برگزار کند و در قشر جوان تأثیر بگذارد.

 

حجت الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های اصلی شهید مطهری پرکاری ایشان است که لحظه به لحظه عمر خود را استفاده کرد و با مطالعه و دسته بندی مطالب، اندیشه اسلام را ارائه کند و به همین خاطر امام خمینی(ره) بدون استثنا آثار شهید مطهری را تأیید کرده است.

 

وی با بیان این که مردم توقع دارند که از حوزه افرادی مانند شهید مطهری پرورش یابند و برای جامعه مفید باشند، تصریح کرد: مردم امروز این انتظار را از روحانیان و طلاب دارند که با دغدغه دین و مردم به میدان بیایند و مسائل فکری و مذهبی و اجتماعی جامعه را برطرف کنند.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم ابراز داشت: دشمن برای این که این تفکرات را از جامعه برچیند و تفکرات خود را رواج دهد هزینه می کند و ما که سرباز امام زمان(عج) هستیم باید بدانیم که چگونه باید به میدان بیاییم و تفکر اهل بیت(ع) را در جامعه به کار ببندیم.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسیر را مشخص کرده اند، افزود: این وظیفه ما است که در این مسیر گام برداریم و با حضور خود در این مسیر به اعتلای فرهنگ اسلامی کمک کنیم و تکلیف خود را به درستی انجام دهیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات