۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۴۲۴۲۴۰
امام جمعه کوهرنگ:

شهید مطهری مرد میدان علم و عمل بود

امام جمعه کوهرنگ گفت: شهید مطهری از جمله شخصیت هایی بود که هم مرد میدان علم و هم مرد میدان عمل بود، به طوری که در عرصه علم، معلم بزرگ و در عرصه عمل، تدریس و سخنرانی و حرکت‌های مستمر در راه تحقق آرمان‌های اسلامی داشت.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، عصر امروز در ویژه برنامه گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از مقام شهید مطهری که در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حدیثی مبنی بر این که وجود یک فقیه برای ابلیس گران تر از هزار عابد است، تصریح کرد: در این ایام، سه مناسبت مهم در نزد مردم، گرامی داشته می‌شود و مسؤولان و رهبر فرزانه انقلاب برای این سه مناسبت رهنمودها و راهنمایی هایی دارند و مردم شریف به یاد این سه مناسبت از جمله شهادت آیت الله مطهری پاسداشت در مراکز و شهرها برگزار می‌کنند.

  

وی با بیان این که روز جهانی کارگر، سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم سه مناسبت بزرگی است که مورد عنایت قرار گرفته است، تصریح کرد: معلم مظهر علم و کارگر مظهر عمل است؛ بنابراین روز معلم و روز کارگر یعنی روز علم و عمل است.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: قوام جامعه به علم و عمل است و اگر این دو رکن در جامعه توسعه و پیشرفت داشته باشد، حرکت کشور به سمت هدف ‌های بلند آسان و مشکلات پشت سر گذاشته می‌شود.

  

امام جمعه کوهرنگ بیان داشت: معلم و کارگر برای جامعه از اهیمت ویژه ای برخوردارند چراکه هر کدام نماینده دو رکن علم و عمل هستند؛ برای رسیدن به جامعه مطلوب انسانی و نجات از تحریم‌ها و تهدید‌ها در حوزه علم و عمل باید کیفیت و کمیت علم و عمل را ارتقا بخشید.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: اگر در حوزه تعلیم و تربیت و همچنین در حوزه کار و تولید به خودکفایی برسیم کشور بیمه می‌شود و دست مستکبران و زبان و قلم رسانه‌های مهاجمان فرهنگی از کشور قطع می‌شود.

  

وی با اشاره به مقام شامخ شهید مطهری، گفت: شهید مطهری از جمله شخصیت هایی بودند که هم مرد میدان علم و هم مرد میدان عمل بودند، به طوری که در عرصه علم، معلم بزرگ و در عرصه عمل، تدریس و سخنرانی و حرکت‌های مستمر در راه تحقق آرمان‌های اسلامی داشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: یکی از خصوصیات شهید مطهری این بود که در مسیر تشریح و تبیین مواضع فکری و اعتقادی اسلام برای سطوح مختلف از تأثیرگذاران جامعه مانند حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کرد.

  

این مقام مسؤول با تأکید بر این که شهید مطهری در عرصه پاسخگویی به شبهات گوناگونی که دشمنان و یا ناآگاهان و یا کسانی که در عرصه فرهنگی و علمی سؤال و یا ابهامی داشتند، پاسخگوی قوی بود، تصریح کرد: شهید مطهری در میان شبهه‌افکن‌ها و شبهه‌داران حضور داشتند و با متانت سخنان آن ها را می‌شنیدند و پاسخ می دادند.

 

وی ادامه داد: کسانی که از نظر مکتبی، فکری و اعتقادی در جبهه مخالف ایشان بودند، اعتراف می‌کردند که شهید مطهری در پاسخگویی به مبانی فکری ابتدا منصفانه و مستدل مبانی ما را بیان می‌کرد، گویا خود یکی از طرفداران این نظریه است، سپس به نقد کردن و رد کردن این نظریه می‌پرداخت.

  

امام جمعه کوهرنگ خاطرنشان کرد: ایستادگی شهیدمطهری در برابر جریان‌های فاسد و اسلام‌ستیز از جمله جریان‌های الحادی مانند لیبرال ها، سکولارها، کمونیست‌ها و یا مجاهدین خلق و فرقان محکم از دیگر ویژگی‌های این مجاهد بود، به طوری که مفاسد این جریان‌های فاسد را بیان می‌کرد و از جمله خدمت‌های این شهید برای این نسل امروز است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که بسیاری از سخنرانی‌های شهید مطهری به صورت کتاب به چاپ رسیده است، یادآور شد: آیت الله مطهری دارای خصایل و فضایل فراوانی بودند، ایشان دارای سرمایه هایی بود از جمله استعداد ذاتی داشت که یکی از خصوصیات خدادادی شهید مطهری بود.

 

وی اضافه کرد: شهید مطهری درک صحیح و به موقع داشت، به طوری که می‌دانست که در هر زمان و مکانی نیاز است که به چه مواردی بپردازد.

  

امام جمعه کوهرنگ تصریح کرد: تلاش بی‌وقفه و گسترده شهید مطهری در همه زمینه‌ها برای دفاع از اسلام از دیگر خصوصیات شهید مطهری بود، به طوری که استاد مطهری به این مسأله توجه می‌کرد که در هر زمان سنگرها را بنا کند و در آن عرصه فعالیت می‌کرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات