۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۲۴۱۸۸
امام جمعه بروجرد:

معلمان باید آراسته به اخلاق انبیا و اولیا باشند

امام جمعه بروجرد معلمی را شغل انبیا خواند و گفت: این قشر فرهیخته باید آراسته به اخلاق انبیا باشند و در انسان سازی الگو قرار گیرند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، بعدازظهر امروز در دیدار با فرهنگیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاهاین شهرستان که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: خداوند و پیامبر اسلام(ص) نخستین معلمان انسان ها هستند.

 

حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت روز معلم افزود: این روز فرصتی مناسب در راستای پاسداشت و تجلیل عملی از مقام شامخ معلم است و باید قدردان زحمات این قشر بود.

 

وی با بیان اینکه شهید مطهری از معلمان بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: معلمان ما باید ویژگی های این استاد والا مقام را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

 

امام جمعه بروجرد اخلاص، ایمان، تقوا و خستگی ناپذیری را از جمله ویژگی های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: معلمی شغل انبیا است و رسالت خطیری بر دوش این قشر فرهیخته است.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر این که معلمان باید خود را به اخلاق انبیا و اولیا آراسته كنند، عنوان داشت: معلم باید الگوی افراد جامعه باشد.

 

وی با اشاره به این که درس های شهید مطهری بر پایه انسان سازی بوده است، خاطرنشان کرد: معلم با تعلیم و تربیت دانش آموز در این عرصه گام های ارزشمندی برمی دارند.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام عنوان داشت: در کنار تعلیم نباید از تربیت غافل شد.

 

وی با بیان اینکه معلمی ذوق، سلیقه، هنر و توانمندی است، تأکید کرد: معلم در سایه این ویژگی ها باید باید نسلی را تحویل جامعه دهد که موجب افتخار نظام اسلامی باشند.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که بسیاری از مشكلات جوامع بشری ناشی از تربیت نادرست انسان ها است، بیان داشت: با تربیت و پرورش دانش آموزانی مؤمن و انقلابی می توان جلوی این مشکلات را گرفت.

 

حجت الاسلام ترابی در پایان رزمندگان دوران دفاع مقدس را تربیت یافته مكتب اسلام خواند و عنوان کرد: این رزمندگان مربیان عقیدتی سیاسی بودند./202/9459/ب1

فاطمه ملکی
ارسال نظرات